Poznaliśmy rekomendowane wymagania sprzętowe dla gogli VR Oculus Rift. Wynika z nich, że wielu miłośników wirtualnej rzeczywistości czeka spora inwestycja rozbudowę swoich pecetów.

Zespół pracujący nad goglami VR Oculus Rift ujawnił rekomendowane wymagania sprzętowe dla komercyjnej wersji tego sprzętu.
Celem twórców Oculus Rift jest, aby powyższa konfiguracja wystarczyła do zapewnienie dobrych wrażeń we wszystkich grach i programach korzystających z tej technologii. Oczywiście, dotyczy to jedynie produkcji, które ukażą się w początkowym okresie obecności gogli na rynku.

Rekomendowane wymagania są spore, ale taki jest koszt wirtualnej rzeczywistości. Wysoka rozdzielczość, 3D i duża liczba wyświetlanych klatek na sekundę – wszystko to stanowi obciążenie dla sprzętu, ale jest niezbędne do zapewnienia pełnego komfortu podczas zabawy.
Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu wreszcie ujawniono, kiedy możemy spodziewać się premiery komercyjnej wersji Oculus Rift. Gogle mają trafić do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wciąż nie znamy jednak dokładnej daty. Wiadomo jedynie, że preordery ruszą jeszcze w tym roku. Nie znana jest także cena. Za drugi model deweloperski trzeba zapłacić 350 dolarów, czyli około 1250 złotych i gracze oczekują, że edycja konsumencka będzie tańsza.
Na Oculus Rift czekamy już bardzo długo. Przedsięwzięcie narodziło się w 2012 roku, kiedy to jego twórcy postanowili poprosić za pośrednictwem serwisu Kickstarter o 250 tys. dolarów. Zbiórka okazała się wielkim sukcesem i zamknęła się na kwocie dziesięciokrotnie większej. W marcu zeszłego roku projekt wykupiła firma Facebook za 2 mld dolarów. Nowy właściciel zapewnił autorom potężny zastrzyk gotówki, co umożliwiło przyśpieszenie prac.
Więcej:RAM droższy od PS5 z napędem. 64 GB DDR5 kosztuje ponad 2000 zł, a ceny mają jeszcze wzrosnąć

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.