Nie dał rady wsiąść na konia w RDR; reżyser John Carpenter o graniu

Red Dead Redemption od zawsze miało opinię nieco topornej gry. Teraz potwierdza to słynny reżyser filmowy John Carpenter, który przegrał walkę ze sterowaniem, próbując wsiąść na konia.

Krzysiek Kalwasiński

Komentarze

Nie dał rady wsiąść na konia w RDR; reżyser John Carpenter o graniu.
Nie dał rady wsiąść na konia w RDR; reżyser John Carpenter o graniu.

Wywiad z Johnem Carpenterem opublikowany na łamach Vanity Fair rzuca nieco światła na postać tego słynnego reżysera i jego podejście do gier wideo. Okazuje się, że jest on zapalonym graczem od dłuższego czasu. Przygodę z elektroniczną rozrywką zaczął w 1992 roku, gdy zagrał w Sonic the Hedgehog.

Co prawda nie był wtedy w stanie ukończyć produkcji i musiał zdać się na syna, który mu pomógł, ale następnie zapoznał się z innymi ciekawymi grami. Były to przeważnie platformówki, ale twórca wymienił też Halo jako jedną z jego ulubionych pozycji. Dziś zagrywa się w zarówno starsze, jak i nowsze produkcje.

Ostatnimi czasy szczególnie spodobał mu się Fallout 76. Nawet niezbyt udana premiera nie zniechęciła go do tworu Bethesdy. Oprócz tego John Carpenter ceni sobie też niedawno wydane Horizon: Forbidden West – nazwał je „nadzwyczajnym”.

Red Dead Redemption ma nieintuicyjne sterowanie

Gorzej wspomina natomiast pierwsze Red Dead Redemption, które pokonało go swoim mało intuicyjnym sterowaniem. Nie mógł uporać się nawet z pierwszą misją, w której trzeba było wsiąść na konia i pojechać za przewodnikiem.

Gram od dłuższego czasu i uważam, że jestem w tym całkiem dobry. Tutaj jednak szło mi okropnie. Sterowanie jest nieintuicyjne, przynajmniej dla mnie. Widocznie inni bawili się lepiej, bo to popularna gra – czytamy w zapisie rozmowy.

Trudno się nie zgodzić, jeśli chodzi o kwestię sterowania. W nowszych grach Rockstara jest z nim nieco lepiej, ale wciąż bywa nieintuicyjne. Sam tego poniekąd doświadczyłem, wracając niedawno do Grand Theft Auto V i nie mogąc sobie przez chwilę przypomnieć, jak się nurkuje pod wodą.

Jeśli natomiast chodzi o pozostałe wypowiedzi odnośnie gier, twórca filmowy zwrócił uwagę na fakt, że coraz więcej zapożyczają one z kina, jednak nie da się przeskoczyć kwestii interaktywności, która ma tutaj kluczowe znaczenie. Według niego jest to jeszcze młode medium i nie osiągnęło swojego pełnego potencjału.

8.7

GRYOnline

8.5

Gracze

9.2

Steam

7.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

5

Terraria 2 jednak powstaje? Zobacz koncept mapy

Następny
Terraria 2 jednak powstaje? Zobacz koncept mapy

Średni budżet, wysoka jakość. Grałem w A Plague Tale: Requiem i jestem zachwycony

Poprzedni
Średni budżet, wysoka jakość. Grałem w A Plague Tale: Requiem i jestem zachwycony

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl