Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2017, 18:36

Quake Champions niebawem trafi do Wczesnego Dostępu

Firma Bethesda oficjalnie ogłosiła, że zaledwie kilka dni dzieli nas od momentu, w którym Quake Champions wyjdzie z fazy zamkniętej bety. Produkcja ma trafić do steamowego Wczesnego Dostępu oraz na platformę Bethesda.net.

Quake Champions, czyli nowe spojrzenie na kultową markę z portfolio id Software, znajduje się obecnie w fazie zamkniętej bety. Firma Bethesda ogłosiła, że ten stan rzeczy wkrótce ulegnie zmianie – tytuł zmierza bowiem do steamowego Wczesnego Dostępu oraz na platformę Bethesda.net, gdzie trafi 22 sierpnia. Pozycja zostanie udostępniona bez żadnych obostrzeń osobom, które wcześniej otrzymały dostęp do beta-testów – będą one mogły ją sprawdzić właśnie poprzez Bethesda.net. Pozostali natomiast, chcąc przetestować najnowsze dzieło id Software przed premierą, będą musieli zaopatrzyć się w tak zwany Champions Pack, czyli paczkę zawartości odblokowującą wszystko, co twórcy przygotowali do tej pory lub przygotują w przyszłości, o której szerzej piszemy poniżej.

Podobnie jak miało to miejsce w przypadku najnowszego Dooma, zadaniem Quake Champions jest pogodzenie starego z nowym. Wiele wskazuje na to, że id Software i tym razem odrobi zadanie domowe. - Quake Champions niebawem trafi do Wczesnego Dostępu - wiadomość - 2017-08-18
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku najnowszego Dooma, zadaniem Quake Champions jest pogodzenie starego z nowym. Wiele wskazuje na to, że id Software i tym razem odrobi zadanie domowe.

Z okazji debiutu we Wczesnym Dostępie deweloperzy przygotowali szereg atrakcji, z których największą jest kolejny Czempion, czyli DOOM Slayer – jego zdolnością specjalną będzie Berserk pozwalający herosowi na eliminację przeciwników gołymi pięściami. Z kolei zdolność pasywna to Double Jump, umożliwiająca wykonanie drugiego skoku, kiedy postać znajdzie się już w powietrzu. Na tym jednak przygotowane przez id Software nowości się nie kończą. Do naszej dyspozycji zostaną oddane dwie nowe mapy, czyli Church of Azathoth i Tempest Shrine; specjalne wyzwania (tak zwane Rune Challenges); Lore Items, czyli przedmioty poświęcone konkretnym postaciom – odnalezienie wszystkich dziesięciu ma zaowocować pozyskaniem nowej skórki dla wybranego bohatera; nowe możliwości modyfikacji wyglądu prowadzonego do boju Czempiona i wykorzystywanego uzbrojenia; czat głosowy; dodatkową pomoc dla nowych w temacie graczy, w postaci strzelnicy czy samouczka poświęconego poruszaniu się oraz możliwości wyboru prezentowanego przez nas poziomu zdolności.

DOOM Slayer to kolejny zawodnik, w którego będzie można się wcielić w Quake Champions. Wiele wskazuje na to, że trening na piekielnych maszkarach nie pójdzie na marne – heros będzie bowiem zdolny do iście szatańskich wybryków na arenie. - Quake Champions niebawem trafi do Wczesnego Dostępu - wiadomość - 2017-08-18
DOOM Slayer to kolejny zawodnik, w którego będzie można się wcielić w Quake Champions. Wiele wskazuje na to, że trening na piekielnych maszkarach nie pójdzie na marne – heros będzie bowiem zdolny do iście szatańskich wybryków na arenie.

A co znajdziemy w Champions Pack? Otóż pakiet wyceniono na 39,99$ (co w przeliczeniu powinno zaowocować kwotą rzędu 145 zł), aczkolwiek w momencie debiutu gry w Early Access będzie można go nabyć w niższej cenie, bo za 29,99$ (czyli około 109 zł). Po sięgnięciu do portfela gracze zyskają natychmiastowy dostęp do jedenastu już powołanych do życia Czempionów (wśród których pojawia się między innymi B.J. Blazkowicz z serii Wolfenstein oraz wyżej wspomniany DOOM Slayer), a także co najmniej sześciu znajdujących się w planach deweloperów – poza tym w paczce znajdzie się ekskluzywna skórka dla Rangera oraz trzy tak zwane Relikwiarze, czyli skrzynki zawierające rozmaite przedmioty do wykorzystania w grze.

Na koniec nie pozostaje nam nic innego, jak przywołać stwierdzenie Tima Willitsa, czyli szefa id Software, który twierdzi, że choć projekt wciąż znajduje się w fazie produkcji, wersja Early Access prezentuje już całkiem zaawansowany poziom wykonania, z jedenastoma Czempionami, czterema trybami rozgrywki i zróżnicowanymi mapami. Deweloper przekonuje, że jego zespół pozostanie w ścisłym kontakcie z fanami – wszystko po to, by w momencie oficjalnej premiery, która ma się odbyć „w kolejnych miesiącach”, miłośnicy serii i klasycznego „fragowania” otrzymali dokładnie taką produkcję, na jaką czekali przez lata. Czy im wierzyć? Jeśli jeszcze nie mieliście okazji sprawdzić w akcji omawianej pozycji, Wasze wątpliwości powinien rozwiać nasz majowy playtest.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej