Firma PUBG Corp. opublikowała sprawozdanie finansowe za ubiegły rok. Przychody wyniosły prawie miliard dolarów, z czego większość pochodziła z rynku pecetowego.

Odpowiadająca za markę Playerunknown's Battlegrounds firma PUBG Corp. udostępniła raport z wynikami finansowymi za ubiegły rok. Przychód wyniósł 920 mln dolarów, a zysk zamknął się w kwocie 310 mln dolarów.
Ciekawie wygląda podział na platformy. PC odpowiadało za 790 mln USD przychodu, czyli ponad 86%. Na konsole przypadło 60 mln, a na urządzenia mobilne 65 mln. Ponadto 53% przychodu wygenerowały rynki azjatyckie.
Osoby śledzące rozwój PUBG może zdziwić niewielki przychód z rynku mobilnego. Kwota 65 mln dolarów nie oddaje jednak skali popularności tej marki na systemach iOS i Android. Stanowi jedynie opłatę licencyjną, jaką PUBG Corp. otrzymało od firmy Tencent, która jest wydawcą oraz producentem mobilnych gier z tej serii i tym samym to ona inkasuje większość przychodów z tych projektów.
Analizując ten raport finansowy, warto przypomnieć wyniki konkurencji. Fortnite wygenerował w zeszłym roku 2,4 mld dolarów przychodu, a więc prawie trzykrotnie więcej niż PUBG Corp. Mimo to firma nie ma raczej powodów do niezadowolenia, gdyż przychody z Playerunknown's Battlegrounds w 2018 r. były o 19% większe niż w 2017 r. Ponadto, jak już wspomnieliśmy, wyniki te nie biorą pod uwagę PUBG Mobile, które pod względem liczby użytkowników nie odstaje mocno od przeboju studia Epic Games.
GRYOnline
Gracze
Steam
16

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.