Dzisiejszego poranka nastąpiła długo oczekiwana premiera PUBG 1.0 na PC. Autorzy gry podzielili się pełną listą zmian, nakreślili plany na przyszłość, a firma Nvidia zadbała o zupełnie nowe sterowniki pod grę.
Krzysztof Sobiepan

Stało się. Od 9:00 (nastąpiło lekkie opóźnienie) gracze mogą bawić się w oficjalnej, pełnej wersji strzelanki Playerunknown's Battlegrounds 1.0. Producent PUBG Corp. ogłosił dzisiejszego poranka parę nowości i pełną listę zmian. Zajmijmy się nimi po kolei.
W długim wpisie autorzy zaznaczają, że 1.0 to dopiero początek dłuższego planu. Po wypuszczeniu na rynek pełnego produktu nacisk położony zostanie jednak na rozwiązywanie obecnych problemów w grze. Zespół postawił dom, teraz zamierza go malować i wykańczać. Na pierwszy ogień ma pójść wątpliwa stabilność serwerów. Kolejnym pomysłem jest ograniczenie maksymalnego pingu graczy w meczu. Uniemożliwiłoby to dołączenie do rozgrywki osobom znacznie oddalonym od fizycznej lokacji serwera (co potencjalnie może być wykorzystane do uzyskania przewagi w sytuacji niskiego tickrate’u). Krok ten wymaga jednak jeszcze przedyskutowania. Po trzecie – cheaty. Choć liczba przypadków wykorzystywania niedozwolonych „pomocy” w grze spadła podobno o 65%, nigdy nie jest to wojna skończona, a w grach typu battle royale jeden oszust psuje zabawę 99 innym graczom.

Deweloperzy dziękują też fanom za prawie rok cierpliwości i oddają w ich ręce świąteczny prezent. Każdy, kto zaloguje się do gry w ciągu paru najbliższych tygodni, otrzyma bezpłatnie koszulkę „Winner Winner Chicken Dinner”. Po tym czasie zostanie ona wycofana z oferty.
Zapewniona przez PUBG Corp. lista zmian jest naprawdę masywna. Do lektury pełnej wersji zapraszamy tutaj, my zajmiemy się zaś najważniejszymi punktami.
Na początek kwestie techniczne – tytuł został zoptymalizowany na 11 sposobów. Pod tym względem poprawiono dane terenu, tekstury, wodę, wpływ dużej ilości graczy na ekranie i animacje postaci. Mniej pamięci ma też zajmować samo wyświetlanie postaci, broni w ich rękach, efektów specjalnych oraz elementów interfejsu. Zredukowano też lagi związane z wczytywaniem terenu i tekstur oraz przyśpieszono ów proces.
Większość pozostałych zmian omawialiśmy we wczorajszej wiadomości. Znajdziecie tam informacje o pustynnej mapie Miramar, mechanice wspinaczki na przeszkody, powtórkach, Kill Camie, zupełnie nowym interfejsie, poprawionym systemie balistycznym i nie tylko. Dzisiejsza informacja dodatkowo wspomina o tym, że na premierę nowa mapa ma większą szansę na bycie wylosowaną (deweloper obiecuje też rychłe dodanie możliwości wyboru konkretnej mapy z menu głównego). Kolejną zmianą jest zmniejszenie szybkostrzelności karabinków snajperskich SKS i Mini-14 oraz podwyższenie obrażeń karabinów Kar98k i M24. Wiele zmian zaszło też w systemie prowadzenia pojazdów, a ucho cieszy zupełnie nowe udźwiękowienie.
Dla porządku prezentujemy listę nowych broni i pojazdów:
„Zieloni” już wcześniej ściśle współpracowali z twórcami Playerunknown's Battlegrounds, nie dziwi więc fakt skoordynowania z premierą nowiutkich sterowników Game Ready, przygotowanych specjalnie pod PUBG. Lista zmian jest mikroskopijna i składa się tylko z punktu mówiącego o usprawnieniach dla debiutującej strzelanki battle royale. Najświeższą i ostatnią w tym roku łatkę pobierzecie za pomocą programu GeForce Experience lub w tym miejscu.
GRYOnline
Gracze
Steam
10