Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2017, 08:41

autor: Kamil Zwijacz

Cuphead z 2 milionami sprzedanych egzemplarzy

Twórcy udanej platformówki Cuphead poinformowali, że od momentu premiery we wrześniu bieżącego roku tytuł rozszedł się w ponad 2 milionach egzemplarzy.

Cuphead w skrócie:
  • platformówka 2D od ekipy StudioMDHR;
  • ukazała się 29 września bieżącego roku na PC i XOne;
  • sprzedano 2 miliony egzemplarzy.

29 września bieżącego roku na konsoli Xbox One oraz komputerach osobistych ukazała się wyczekiwana platformówka Cuphead od ekipy StudioMDHR. Produkcja zebrała mnóstwo pochwał w mediach oraz została doceniona przez samych graczy. W ciągu dwóch tygodni od debiutu sprzedano milion egzemplarzy, a wczoraj poinformowano, że tytuł dalej cieszy się dużym zainteresowaniem i znalazł już ponad dwa miliony nabywców na wszystkich platformach sprzętowych. Nie zdradzono, jak rozkłada się sprzedaż na poszczególnych urządzeniach, ale w serwisie Steam Spy możemy wyczytać, że w bibliotekach steamowych graczy znajduje się około 1,1 miliona kopii. Projekt dostępny jest jednak też na GOG-u i w sklepie Microsoftu (Windows 10 – gra należy do programu Xbox Play Anywhere). Można więc założyć, że około 60% osób gra na PC-tach.

Cuphead i Mugman świętują 2 miliony sprzedanych egzemplarzy swoich przygód. - Cuphead z 2 milionami sprzedanych egzemplarzy - wiadomość - 2017-12-21
Cuphead i Mugman świętują 2 miliony sprzedanych egzemplarzy swoich przygód.

Cóż, wypada nam się tylko cieszyć z tego, że porządna produkcja odniosła duży sukces komercyjny. Dzięki temu możemy wyczekiwać kolejnej odsłony, którą zresztą całkiem niedawno zapowiedzieli bracia Moldenhauer, twórcy gry.

Jeżeli nie mieliście jeszcze okazji zagrać w Cupheada, to przypominamy, że jest to dwuwymiarowa platformówka, w której wcielamy się w tytułowego Cupheada, a podczas zabawy w co-opie także w jego brata Mugmana. Panowie wplątali się w poważne tarapaty, wchodząc w układ z diabłem, dla którego muszą zbierać długi od niewypłacalnych „klientów”. Sprowadza się to przede wszystkim do toczenia całkiem wymagających walk z rozmaitymi bossami, choć rozgrywka urozmaicana jest też przez bardziej klasyczne, platformówkowe poziomy.