Najnowsza łatka 1.14 do Elden Ring: Shadow of the Erdtree nieco osłabiła finałowego bossa. Twórcy poprawili również balans w innych obszarach gry.
Twórcy Elden Ringa wypuścili świeży patch 1.14 do dodatku Shadow of the Erdtree, który w czerwcu poszerzył Ziemie Pomiędzy o Krainę Cienia. Dość duża łatka powinna ucieszyć szczególnie graczy męczących się z finałowym bossem rozszerzenia, ponieważ Japończycy zdecydowali się dość mocno osłabić tego potężnego przeciwnika (spokojnie, w wiadomości nie wyjawiamy jego tożsamości).
Od momentu ukazania się dodatku w czerwcu 2024 roku wielu fanów narzekało na wysoki poziom trudności w walkach z bossami, w tym szczególnie z tym ostatecznym. Toteż nic dziwnego, że w sieci zaczęły pojawiać się różne sposoby na oszukanie owego groźnego wroga – niektórzy gracze pokazali, jak można go pominąć lub jak „zanudzić” na śmierć.
Studio FromSoftware prawdopodobnie dostrzegło te drobne „oszustwa” i postanowiło nieco ułatwić dokończenie rozszerzenia wielbicielom Elden Ringa, zmieniając to i owo w ostatnim starcia. Deweloperzy postanowili, że dzięki najnowszej aktualizacji finałowy boss będzie:
Studio FromSoftware podkreśliło, że gra online wymaga pobrania omawianej aktualizacji. Jeśli więc nie pokonaliście jeszcze finałowego bossa, a chcecie to zrobić, nie ułatwiając sobie zadania, warto wstrzymać się z pobraniem łatki, na jakiś czas odpuszczając sobie zabawę w sieci.
Patch 1.14 nie skupia się wyłącznie na tym arcytrudnym przeciwniku. Twórcy poprawili również balans w trybie PvP, m.in. zmniejszając obrażania zadawane innym graczom przez Wirujące ostrza czy Patę. Nie zabrakło też generalnych zmian w balansie rozgrywki, które obejmują szereg innych broni (np. mieczy czy katan). Szczególną uwagę warto zwrócić na fakt, że zwiększono prędkość zadawania pierwszego silnego ciosu w serii (R2/RT na padzie) dla kilkunastu typów broni. Pełną listę zmian w tym zakresie znajdziecie w szczegółowym opisie łatki 1.14 na oficjalnej stronie firmy Bandai Namco.
Dodajmy, że na liście z poprawkami znalazły się także wybrane zaklęcia (np. Bliźniacze Księżyce Rellany) oraz inkantacje. Oczywiście nie zabrakło też zwyczajowych napraw występujących bugów i porad, co zrobić w przypadku ewentualnej słabej wydajności.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Maciej Gaffke
W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.