Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2023, 15:14

Znamy twórców „koreańskiego Wiedźmina”

Firma Krafton otworzyła nowe studio z weteranami Ubisoftu, a ich pierwszym zadaniem będzie stworzenie, jak się przyjęło, „koreańskiego Wiedźmina”.

Źródło fot. Krafton.
i

Wiemy już, gdzie powstanie Project Windless, wysokobudżetowe RPG popularnie zwane „koreańskim Wiedźminem”. Firma Krafton otworzyła nowe studio w kanadyjskim Montrealu (trzecie w Ameryce Północnej), które będzie odpowiadać za tę produkcję.

Na jego czele stanął Patrik Méthé, dawniej pracujący dla Ubisoftu jako m.in. reżyser Far Cry 3, 4 oraz 5. Najwyraźniej wraz z nim do Krafton Montreal przeszło kilku innych twórców znanych z gier francuskiego wydawcy, w tym Benoit Frappie i Frédéric Duroc (obaj pracowali przy Tom Clancy’s Rainbow Six: Extraction).

W zespole znaleźli się także dyrektor techniczny Martin Paradis (seria Just Dance), dyrektor artystyczny Kwang Jae Son (Tera) oraz menadżerka projektu Kate Lee (która pracowała przy konsolowych wydaniach PUBG-a). W sumie studio składa się obecnie z dwunastu osób, ale ostatecznie w ciągu trzech lat Krafton Montreal ma zatrudnić 150 pracowników.

To właśnie ten zespół otrzymał zadanie przeniesienia na grunt gier wideo koreańskiego uniwersum fantasy z cyklu powieści pt. The Bird That Drinks Tears. Oryginalny, zanurzony w koreańskim folklorze świat wykreowany przez pisarza Yeong-do Lee ma być – wbrew temu, co mówił przedstawiciel Kraftona w 2021 roku – bardzo odmienny nie tylko od Wiedźmina, ale też od wszystkiego, co znamy z zachodniej fantastyki.

Najwyraźniej minie sporo czasu, nim będziemy mogli zweryfikować te obietnice i przekonać się, czy Project Windless będzie tym dla koreańskiej fantastyki i rynku gier, czym była seria CD Projektu dla Polaków. Co prawda produkcja ruszyła już w zeszłym roku, ale nowy i na razie nieliczny zespół zapewne czeka jeszcze wiele pracy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej