Spór między firmą Krafton a wyrzuconymi z pracy twórcami serii Subnautica robi się coraz gorętszy.
Konflikt między firmą Krafton a wyrzuconymi z pracy twórcami serii Subnautica przybiera na sile. To nie dziwi, gdyż stawką jest 250 mln dolarów, które zwolnieni deweloperzy mieli otrzymać jako bonus po osiągnięciu przez drugą część cyklu określonego pułapu sprzedaży. Obie strony walczą w sądzie, zasypując go kolejnymi wnioskami. Najnowszy z nich jest wyjątkowo ciekawy.
Krafton i AI
W kontekście prawniczych konsultacji szefa Kratfona z ChatemGPT zabawne jest niedawne ogłoszenie przez firmę transformacji w przedsiębiorstwo „AI First”, w ramach której maksymalny możliwy nacisk na zostać położony na wykorzystanie sztucznej inteligencji w produkcji gier. Deweloperom, którym nie podoba się ten kierunek, wydawca oferuje specjalne odprawy, jeśli dobrowolnie zrezygnują z pracy.
Z dokumentów wynika również, że atmosfera w studiu Unknown Worlds jest obecnie bardzo zła, a deweloperzy nie mają za grosz zaufania do szefostwa Kraftonu. Istniejącą poprzednio swobodę twórczą i dobre relacje miała zastąpić „atmosfera milczenia i niepewności”.
Subnautica 2 zmierza obecnie wyłącznie na PC. Gra ma zadebiutować we wczesnym dostępie w przyszłym roku.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.