Poznaliśmy zwycięzców The Steam Awards 2018
Podczas specjalnego kilkunastominutowego programu Valve przedstawiło zwycięzców tegorocznej edycji nagród The Steam Awards, które w dość niecodziennych kategoriach przyznawane są przez użytkowników serwisu Steam.
Michał Kułakowski
Zgodnie z zapowiedziami, dziś o godzinie 19.00 poznaliśmy zwycięzców nagród The Steam Awards 2018. Laureaci zostali po raz pierwszy przedstawieni podczas specjalnego kilkunastominutowego programu, który zobaczyć możemy na oficjalnej stronie plebiscytu. W sumie wręczono osiem nagród. Na finalistów głosowali użytkownicy serwisu Steam, podczas ubiegłorocznej świąteczno-noworocznej wyprzedaży. Poza standardowym tytułem gry lub producenta roku, wręczono także wyróżnienia w dość nietypowych kategoriach, takich jak „Owoc miłości” lub „Najlepsza zabawa z maszyną”.
Grą roku według graczy na Steamie zostało popularne Battle Royale Playerunknown’s Battlegrounds. Tytuł najlepszego producenta zgarnął natomiast polski CD Projekt RED, który pokonał aż dziewięciu innych nominowanych. Największe dzieło tego zespołu, a więc trzecia odsłona serii Wiedźmin, zostało zwycięzcą w kategorii „Najlepsze otoczenie”. Reakcje wszystkich zwycięzców oraz ich krótkie podziękowania możemy zobaczyć w klipie przygotowanym przez Valve.
The Steam Awards 2018 – zwycięzcy
Kategoria „Gra roku”
Kategoria „Gra VR roku”
Kategoria „Owoc miłości”
Kategoria „Najlepszy producent”
Kategoria „Najlepsze otoczenie”
Kategoria „Razem raźniej”
Kategoria „Najlepsza historia alternatywna”
Kategoria „Najlepsza zabawa z maszyną”
Więcej:Najpopularniejsze dema Steam Next Fest. Na bogatej gatunkowo liście nie zabrakło gry z Polski
Komentarze czytelników
Garruk_Wildspeaker Konsul

Gra Roku zostaje tytul z 49/100 ocena graczy. Tytul w ktorym po premierze zepsuto wlasciwie wszystko co dalo sie zepsuc (z wyjatkiem mikrotransakcji ofc) i do ktorego obslugi specjalnie utworzono cos ala firme-krzak wypluwajaca z siebie fuck'up za fuck'upem i nie bedaca w stanie konkurowac z mlodszymi przedstawicialami gatunku.
Gra VR Roku zostaje zabugowany jak zwykle, poobcinany z funkcjonalnosci i wydany na szybko po raz czterdziesty czwarty Skyrim. Ocena cale 60/100. Podczas gdy np sa takie perelki jak np. Beat Saber (96/100).
'Owocem Milosci' zostaje gra z roku 2015, ktorej czesc SP wydawca po premierze po prostu porzucil i przez 4 lata pompuje superdrogie mikrotransakcje. Do tego gra to bug-fest i cheat-fest. W kategorii konkurowalo np takie Path Of Exile, ktorego devsi sa wrecz uwielbiani i widac ze swoj twor kochaja.
O ile inne kategorie jestem w stanie zrozmiec, to tutaj pachnie groteska.
Najlepszy producent ostatnia gre wyprodukowal 3,5 roku temu. Do tego zaliczyl pare fuck-up'ow a ich trailery powinny im zapewnic sprewe w sadzie za robienie ludzi w uja. Konkurowalo min. Digital Extremes, producent powszechnie uwielbiany przez graczy Warframe.
Jestem PCtowcem, poniewaz moje ulubione gatunki to RPG, Diablo-klony i MMORPG'i ale przyznam bez zajakniecia, ze rynek gier na PC w tym momencie to smutny zart.
Swopja droga jak sie widzi same nominacje z krapami Bethesdy, czy perelkami ala No Man Sky to juz sie calkiem odechciewa.
Wiem ze nagrody dla jaj i niezbyt na powaznie, ale jednak zenada troche.
|13| Generał

Kategoria „Gra roku”
Playerunknown’s Battlegrounds
Serio?
Persecuted Legend

@kepatrawy
Tak? To podaj jakiś przykład gry z lepszą wersją historii alternatywnej z 2018 roku.
Linhael Centurion
Pierwsza rzecz to taka, że są to tytuły przyznawane tytułom obecnym na Steam. Nie uświadczymy tu gier, które w sklepie Steam nie występują. Poza tym głosują gracze globalnie. Gatunek battle royale jest fenomenem obecnie chyba jeszcze większym niż MOBA swojego czasu i PUBG jest tutaj raczej dlatego, że taki Fortnite to Epic a Black Ops 4 przeniósł się ze Steam na Battle.net. Nie jestem szczególnie zachwycony obecnymi trendami ale to masy zawsze decydowały o takich nagrodach publiczności. Masy nie zawsze są jednogłośne więc wygrywa większość. A większość już na przestrzeni wieków wiemy, że bywała nie zawsze tą bardziej wymagającą częścią społeczeństwa a bardziej tą której dało się wcisnąć trendy, modę, czy byle gówno, żeby tylko ładnie zapakowane.
Również należę do graczy, którzy PUBG uważają za chłam, a umieszczanie tytułów sprzed kilku lat w tankingu z 2018 roku jest trochę dziwaczne. Jednak co jeśli te gry rzeczywiście na tle obecnie powstających tytułów bronią się dalej najlepiej w swoich kategoriach? Nie należy im się? Jeśli społeczność Steam tak zadecydowała? Osobiście nie zgodzę się, że Wiedźmin 3 posiada najpiękniejsze widoki na 2018 rok, bo chociażby Kingdom Come Deliverance może poszczycić się wspaniałymi widokami i to zarówno z daleka jak i bliska. Przepięknie prezentuje się krajobraz w Monster Hunter World, ale jak już wspominałem nie wygrywają gry, które wpisują się w "obiektywny" kanon piękna i jakiś ogółem przyjęty przez recenzentów, jury czy elity standard, ale gry, które są masowo znane i lubiane. Masa graczy na całym świecie nie będzie głosować na grę, która im się nie podoba tylko dlatego, że rzeczywiście ten element był najlepiej zrobiony, tylko będą głosować na swoją ulubioną grę nawet jeśli w danej kategorii jest tragiczna, średnia czy w ogóle do niej nie pasuje.
P.S. Assassin's Creed Odyssey po latach wyciągnął serię z szafy "nigdy nie zagram" i prezentuje się naprawdę świetnie i widać, że już od IV Ubisoft cały czas boryka się z dylematem czy dalej to nazywać Assassin's Creed, ale w gruncie rzeczy już nie chodzi o asasynów a o uniwersum które stworzyli i które wydaje się być już głębsze niż Pieśni Lodu i Ognia. Sceptykom polecam zagłębić się w różne Wiki, a sama Odyseja fabularnie zbliżyła się do Wiedźmina a Dragon Age (zławsza Inkwizycja) się przy niej umywa.
blood Legend

Gratulacje dla PUBG. Nagroda w pełni zasłużona biorąc pod uwagę ilość sprzedanych kopii, ilość graczy i to jak zmieniła rynek od czasu jej premiery.