Powstaje remake Outcast - klasycznej przygodowej gry akcji z 1999 roku
Założone przez weteranów firmy Appeal belgijskie studio Daoka poinformowało, że ma w planach remake gry Outcast, czyli jednej z najlepszych produkcji 1999 roku.

Mamy dobre wieści dla fanów wspaniałej przygodowej gry akcji Outcast z 1999 roku. Belgijskie studio Daoka ogłosiło, że pracuje nad odświeżoną wersją tego klasyka. Nie będzie to jedynie lekka przeróbka pierwowzoru z wyższą rozdzielczością. Zamiast tego ma to być pełny remake, który porzuci opartą na voxelach technologię oryginału na rzecz nowoczesnego silnika wykorzystującego bardziej tradycyjne wielokąty. Produkcja zmierza obecnie na pecety, ale w przyszłości twórcy chcieliby także opracować wersje konsolowe, tak aby możliwie jak najwięcej osób miało okazję zagrać w tego klasyka. Warto dodać, że projekt jest w bardzo dobrych rękach. Daoka założyła bowiem grupa deweloperów, która stanowiła trzon studia Appeal, czyli firmy opracowała pierwowzór.
Niestety, na razie nie wypuszczono żadnych materiałów graficznych, ani nie zdradzono, czy wprowadzone zostaną jakiekolwiek zmiany w mechanizmach rozgrywki. Warto jednak dodać, że Daoka nabyło w zeszłym roku wszystkie prawa do marki Outcast i ambicje studia nie ograniczają się tylko do odrestaurowania pierwszej części. Wiele wskazuje na to, że remake ma przygotować grunt pod pełnowymiarową kontynuację.

Trzeba przyznać, że fani serii długo czekali na jakiekolwiek dobre nowiny. Pierwsza część spotkała się z ciepłym przyjęciem, choć nie odniosła dużego sukcesu komercyjnego. Początkowo planowano konwersję na konsolę Dreamcast, ale ostatecznie plany te zostały porzucone, a zespół zajął się produkcją drugiej części zatytułowanej Outcast II: The Lost Paradise. Pierwsze materiały graficzne z gry prezentowały się niezwykle imponująco, ale projekt był dręczony wieloma problemami i ostatecznie został skasowany, a wkrótce potem studio Appeal zbankrutowało. Trzon ekipy odpowiedzialnej za pierwowzór założył nową firmę nazwaną elseWhere Entertainment, która pracowała nad duchowym spadkobiercą Outcasta zatytułowanym Totems. Ta produkcja również została jednak ostatecznie skasowana.
Przy braku oficjalnej kontynuacji fani próbowali stworzyć własną. Tak narodził się projekt Open Outcast. Początkowo powstawał on jako modyfikacja pierwszej części serii Gothic, ale potem przestawiono go na silnik Crysis Wars. Twórcy wypuścili kilka imponujących dem technologicznych, ale niestety od kilku lat mod nie doczekał się żadnych nowych aktualizacji.

GRYOnline
Gracze
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
reksio Senator

Świetna gra, wspaniały klimat (inspirowany trochę Gwiezdnymi Wrotami), voice-acting, sandboksowy charakter gameplayu (serio, już w tamtych czasach), muzyka no i grafa na tamte czasy. Oby tego nie skaszanili.
Kazioo Senator
OpenOutast jest na CryEngine, a FreshEngine (użyty do remake'u) na razie nawet nie podchodzi pod jego możliwości.
underQ Centurion
Mi się marzy remake gry Hype: The Time Quest na poziomie gier z serii LEGO...
Mastyl Legend

Super! Tyle jedynie mogę powiedzieć...
żartuję.
Mogę powiedzieć, że to jedna z najlepszych i najmądrzej skonstruowanych gier, w jakie grałem. Mamy tu np. jeden z ciekawszych patentów na rozwój postaci - odwrócony mechanizm, zgodnie z którym to nie prowadzona przez gracza postać staje się silniejsza, ale poprzez jej działania to przeciwnicy stają się słabsi.
Drugi świetny patent to inteligencja postaci NPC przy prowadzeniu dialogów. Kiedy chcemy szczerze pogadać z NPC, i np. pospiskować, NPC nie podejmie szczerej rozmowy, jeśli w pobliżu stoi ktoś niepowołany, kto mógłby rozmowę usłyszeć.
Dotychczas tego typu patent był tylko w kilku grach, i zrealizowany był przez oskryptowane scenki. Tutaj jest to rozwiązanie systemowe.
Ogólnie była to jedna z lepszych i mądrzejszych gier, w jakie grałem.
tybet2 Generał
1 z lepszych mechanizmów dla mnie to wysadzanie zamkniętych drzwi. Nie masz klucza? NO PROBLEM - masz dynamit albo rakietnicę:]