Pierwszoosobowy FPS rougelite Witchfire, tworzony przez polskie studio The Astronauts, zadebiutował dzisiaj we wczesnym dostępie. Przy okazji premiery gry do sieci trafił obszerny gameplay wyjaśniający jej podstawowe założenia.
Zgodnie z planem o godzinie 16:00 wystartował wczesny dostęp gry Witchfire, FPS-a roguelite z elementami RPG osadzonego w mrocznym świecie fantasy, za którym stoi polskie studio The Astronauts, znane z przygodówki The Vanishing of Ethan Carter.
Warto zaznaczyć, że na razie tytuł ukazał się jedynie na platformie Epic Games Store. Uspokajamy, gra w przyszłości trafić ma również na inne platformy dystrybucyjne (przede wszystkim Steam), jak również na konsole (prawdopodobnie PS5 i Xbox Series X/S).
Co więcej, przy okazji debiutu do sieci trafił – na dobrą sprawę pierwszy pełnoprawny – gameplay z Witchfire. Siedmiominutowy materiał w przystępnej formie przybliża podstawowe mechaniki i założenia gry. Zobaczycie go poniżej.
Napomknę, że Witchfire w obecnej wersji oferuje jedynie tryb dla pojedynczego gracza. Twórcy nie wykluczają w przyszłości dodania nowych wariantów rozgrywki – w tym trybu kooperacji – ale szanse na to nie są duże. Obecnie brakuje też polskiej wersji językowej.
Choć rdzeń rozgrywki w Witchfire stanowi pierwszoosobowe strzelanie z broni palnej do hord różnego rodzaju maszkar, to tytuł nie jest pozbawiony wątku fabularnego.
Co więcej, twórcy z Polski chwalą się, że, tak jak w przypadku ich poprzedniej gry, i w Witchfire zaimplementowano technologię fotogrametrii, która zapewnia „oszałamiającą grafikę”, odpowiednio eksponując walory świata dark fantasy.
Produkcję studia The Astronauts możecie nabyć za 167 złotych. Jak przekonują deweloperzy, cena ma pozostać taka sama nawet po zakończeniu fazy wczesnego dostępu.
W kolejnych miesiącach powinniśmy poznać również szczegółowe plany dotyczące wsparcia i rozwoju tytułu.
Więcej:Nowości na Steamie. Najważniejsza gra roku o budowaniu i zarządzaniu startuje w tym tygodniu
Gracze
Steam
16

Autor: Marcin Przała
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.