UBOAT wreszcie wyszedł z wczesnego dostępu, po 5 latach i niedawnych beta-testach. Polska gra o okrętach podwodnych przyciągnęła sporo osób (jak na tak niszową produkcję).
Polski UBOAT wypłynął z Wczesnego dostępu Steama. Po 5 latach wersja 1.0 gry zadebiutowała na platformie Valve po beta-testach (na debiut na konsoli Nintendo Switch będziemy musieli poczekać do 2025 roku). Pełne wydanie nadal nie jest też dostępne w serwisie GOG.com.
Dla przypomnienia, „premiera” UBOAT-a wniosła sporo zmian do tego symulatora okrętu podwodnego, w tym ulepszenia system audio (nowe dialogi z komentarzami dowództwa), kamuflaże i emblematy oraz, rzecz jasna, więcej jednostek do wyboru. Studio Deep Water nie podało listy zmian na premierę, ale większość nowości wymieniło przy okazji rozpoczęcia beta-testów w maju.
Chyba nikt nie oczekiwał, że gra o okrętach podwodnych przyciągnie tłumy na miarę największych przebojów Steama. Niemniej w szczytowym momencie w UBOAT-a bawiło się ponad 7,2 tysiąca graczy jednocześnie. To najlepszy wynik w historii gry i całkiem przyzwoity „peak” jak na tak niszową produkcję (via SteamDB).
W parze z tym zdaje się iść dobry odbiór wersji 1.0. Co prawda od premiery przybyło „tylko” około pół tysiąca opinii, ale zdecydowana większość z nich jest pozytywna. Również w komentarzach pod wpisami dewelopera – w tym ogłoszeniach trzech popremierowych łatek – da się dostrzec głównie pochwały pod adresem polskiego dewelopera.
W zasadzie większość okazjonalnych narzekań sprowadza się do faktu, że debiut wersji 1.0 nie jest tak wielkim wydarzeniem dla części graczy. Jak wspomniano, beta była dostępna od końca maja i oferowała w zasadzie wszystko, co trafiło do pełnego wydania UBOATa.
Niemniej da się też znaleźć wzmianki o wciąż obecnych błędach, w tym w trybie treningu (którego część graczy nie może ukończyć). Stąd uwagi niektórych nabywców, według których UBOAT nadal ma więcej wspólnego ze wczesnym dostępem niż faktyczną wersją 1.0.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
Steam
3

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).