Polski UBOAT z udaną premierą wersji 1.0. Symulator przykuł uwagę graczy

UBOAT wreszcie wyszedł z wczesnego dostępu, po 5 latach i niedawnych beta-testach. Polska gra o okrętach podwodnych przyciągnęła sporo osób (jak na tak niszową produkcję).

Jakub Błażewicz

Polski UBOAT z udaną premierą wersji 1.0. Symulator przykuł uwagę graczy, źródło grafiki: Deep Water Studio / PlayWay..
Polski UBOAT z udaną premierą wersji 1.0. Symulator przykuł uwagę graczy Źródło: Deep Water Studio / PlayWay..

Polski UBOAT wypłynął z Wczesnego dostępu Steama. Po 5 latach wersja 1.0 gry zadebiutowała na platformie Valve po beta-testach (na debiut na konsoli Nintendo Switch będziemy musieli poczekać do 2025 roku). Pełne wydanie nadal nie jest też dostępne w serwisie GOG.com.

Dla przypomnienia, „premiera” UBOAT-a wniosła sporo zmian do tego symulatora okrętu podwodnego, w tym ulepszenia system audio (nowe dialogi z komentarzami dowództwa), kamuflaże i emblematy oraz, rzecz jasna, więcej jednostek do wyboru. Studio Deep Water nie podało listy zmian na premierę, ale większość nowości wymieniło przy okazji rozpoczęcia beta-testów w maju.

Chyba nikt nie oczekiwał, że gra o okrętach podwodnych przyciągnie tłumy na miarę największych przebojów Steama. Niemniej w szczytowym momencie w UBOAT-a bawiło się ponad 7,2 tysiąca graczy jednocześnie. To najlepszy wynik w historii gry i całkiem przyzwoity „peak” jak na tak niszową produkcję (via SteamDB).

W parze z tym zdaje się iść dobry odbiór wersji 1.0. Co prawda od premiery przybyło „tylko” około pół tysiąca opinii, ale zdecydowana większość z nich jest pozytywna. Również w komentarzach pod wpisami dewelopera – w tym ogłoszeniach trzech popremierowych łatek – da się dostrzec głównie pochwały pod adresem polskiego dewelopera.

W zasadzie większość okazjonalnych narzekań sprowadza się do faktu, że debiut wersji 1.0 nie jest tak wielkim wydarzeniem dla części graczy. Jak wspomniano, beta była dostępna od końca maja i oferowała w zasadzie wszystko, co trafiło do pełnego wydania UBOATa.

Niemniej da się też znaleźć wzmianki o wciąż obecnych błędach, w tym w trybie treningu (którego część graczy nie może ukończyć). Stąd uwagi niektórych nabywców, według których UBOAT nadal ma więcej wspólnego ze wczesnym dostępem niż faktyczną wersją 1.0.

  1. Gry sierpnia 2024 – Black Myth Wukong i sporo gorących dodatków!
UBOAT

UBOAT

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 2 sierpnia 2024

Informacje o Grze
7.7

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Imperium Universalis, czyli potężny, starożytny mod do strategii Europa Universalis 4, doczekał się pochwał od Paradoxu

Następny
Imperium Universalis, czyli potężny, starożytny mod do strategii Europa Universalis 4, doczekał się pochwał od Paradoxu

Twórcy Gothica i Elexa stracili dostęp do autorskiego silnika, więc ich kolejne gry powstaną na Unreal Engine

Poprzedni
Twórcy Gothica i Elexa stracili dostęp do autorskiego silnika, więc ich kolejne gry powstaną na Unreal Engine

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl