Polska premiera czwartego Gothica i plany odnośnie dodatków
Sezon na erpegi powoli rozkwita - dzisiaj polscy gracze otrzymują czwartą część jednej z bardziej cenionych u nas marek, czyli Arcania: Gothic 4. Z inicjatywy rodzimego dystrybutora (CD Projekt) produkcja została zlokalizowana przez aktorskich weteranów serii. Tymczasem twórcy gry najwyraźniej nie zwalniają tempa i pracują nad dodatkami do swojego dzieła.
Szymon Liebert
Sezon na erpegi powoli rozkwita - dzisiaj polscy gracze otrzymują czwartą część jednej z bardziej cenionych u nas marek, czyli Arcania: Gothic 4. Z inicjatywy rodzimego dystrybutora (CD Projekt) produkcja została zlokalizowana przez aktorskich weteranów serii. Tymczasem twórcy gry najwyraźniej nie zwalniają tempa i pracują nad dodatkami do swojego dzieła.
Arcania: Gothic 4 jest dostępna w dystrybucji cyfrowej od kilku dni i wiele osób ma już na jej temat jakieś zdanie. Z naszej strony możemy polecić szczególnie teksty Uviego – w tym dzisiejszą recenzję oraz materiał z odpowiedziami na pytania graczy. Kilka groszy na temat tytułu dorzucił Rock Alone na swoim blogu i w czwartym naGRAniu (podcast serwisu gameplay.pl).

Ponadto mamy dobre wieści dla miłośników Arcanii – wydawca myśli o dodatkach. O sprawie powiedział Fanz Rossler z Jowood. W przyszłym roku doczekamy się wersji gry na PlayStation 3 i kilku rozszerzeń. Przedstawiciel firmy ujawnił, że w dniu premiery światowej Gothica 4 (tj. 12 października) aktywowano 28 tysięcy egzemplarzy gry, a do europejskich sklepów trafiło 200 tysięcy pudełek.
Rossler zdaje sobie sprawę z tego, że część fanów Gothica będzie grą rozczarowana, bo w dużej mierze zrezygnowano w niej z klasycznych elementów. To jednak było celem wydawcy, który chciał trafić z grą do szerszego odbiorcy i dopasować się do współczesnych trendów. O rozbieżnościach między Arcanią a poprzednimi częściami dowiecie się z materiału tvgry.pl.
Arcania: Gothic 4 to dobry początek sezonu świątecznego dla fanów rozbudowanych fabularnie produkcji na długie jesienne wieczory. W przyszłym tygodniu dostaniemy kolejną porcję atrakcji – Fallout: New Vegas. W drugiej połowie miesiąca pojawi się Two Worlds II, czyli kolejna pozycja w ofercie CD Projektu. Gra krakowskiego studia została najwyraźniej opóźniona.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
TobiAlex Legend
Riince do Ciebie to mam tylko jedną uwagę - wejdź w L2 lub WoW na serwer RP to zobaczysz, co tam ludzie wyprawiają. To tak gwoli Twojego głupiego porównania, które wręcz okazało się głupie. Za nim cokolwiek dopiszesz najpierw zrób to, co napisałem powyżej, bo w innym przypadku to nawet nie mamy o czym gadać. A, jak chcesz wymierzać sprawiedliwość to zgłoś się tam gdzie trzeba.
Koktajl Mrozacy Mozg na moje jest dużo h&s. A swoją drogą to seria Gothic nigdy nie grzeszyła zbyt wyszukanymi rozmowami.
Bartex9 akurat teraz zdjęcia Ci nie zrobię, ale mogę Cię zapewnić, że jest ładnie wydane. W końcu to CD Projekt a nie cenega. Dodatkowo dostajemy płytę ze ścieżką dźwiękową, która jest po prostu miodna (może najlepsza z całej gry :P
Bartex9 Chorąży
A tekturowe pudełko jest? Czy sam box? Jakieś grubości?
Nolifer Legend

Two World II Arcania i Fallout NV wygra Fallout New Vegas ponieważ Arcania klops , a TWII przekładają i to zaczyna być irytujące .
zanonimizowany705796 Senator
Zobaczymy co tam zmontują, ale argument "To jednak było celem wydawcy, który chciał trafić z grą do szerszego odbiorcy i dopasować się do współczesnych trendów" w ogóle mnie nie przekonuje, a wręcz odpycha..szkoda gadać.
Ziven Legionista

Co do wymienionych wyżej "trendów". Chyba rozumiem o co chodzi...
Kiedy te debile zrozumieją, że WoW odniósł sukces dzięki innowacyjnemu podejściu a nie zastosowanym rozwiązaniom? Teraz każdy się wzoruje na "trendach", a właściwie sukcesie wowa, zamiast samemu wymyśleć coś nowego i przełomowego. Przez to każda gra wydaje się być taka sama, tyle, że z inną otoczką.
Gothic4 wydaje się być takim "mmorpg" w wydaniu single player (przynajmniej pod względem interfejsu). Jeszcze nie miałem okazji pograć, więc ocena na sucho.