Ghostrunner 2 nie wprowadza wiele nowego do serii, ale i tak polska gra zachwyciła wielu recenzentów fenomenalnym systemem walki.
„Polski” Lords of the Fallen nie zagrozi dodatkowi do Cyberpunka 2077 w zdobyciu tytułu najlepszej gry znad Wisły tego roku (nawet jeśli pominąć kwestię zagranicznych twórców). Czy więcej szczęścia będzie miała inna cyberpunkowa produkcja z Polski? Odpowiedź przynoszą pierwsze recenzje Ghostrunnera 2, w tym ta autorstwa naszego recenzenta.
Ghostrunner 2 zbiera dobre oceny od recenzentów, choć części z nich daleko do zachwalania gry. Noty od 8 od 9/10 przeważają, ale jest też garść „szóstek”, przez co średnia „dwójki” już jest wyraźnie niższa niż Widma wolności.
W pewnej mierze wynika to z niedopracowania warstwy technicznej drugiego Ghostrunnera. W większości są to drobne usterki, choć pojedynczym dziennikarzom zdarzyło się zawiesić grę lub narzekać na optymalizację.
Niemniej większym problemem dla recenzentów jest fakt, że Ghostrunner 2 niewiele zmienia w porównaniu do poprzednika. Twórcy uwzględnili kilka udanych nowinek, ale to wciąż niemal identyczna gra. Także w kwestii poziomu trudności, bo oba Ghostrunnery to gry, w których i wrogowie, i bohater padają od jednego trafienia.
Dodajmy, że deweloper nie uwzględnił w „dwójce” opcji dostępności, które trafiły do „jedynki” w ramach aktualizacji. W efekcie osoby, dla których gra postacią będącą uosobieniem koncepcji „szklanego działa” (ang. glass cannon) jest udręką lub po prostu niemożliwa, prędko odbiją się od dzieła studia One More Level.
W innych kwestiach krytyka jest już podzielona. Za to recenzenci zgodnie zachwalają dynamiczną, dopracowaną walkę, która daje ogromną satysfakcję. To, rzecz jasna, główna atrakcja produkcji i zapewne dlatego nawet najbardziej narzekający recenzenci nie wystawili not poniżej 6/10 (w chwili publikacji tego tekstu).
Ghostrunner 2 to klasyczny sequel, oferujący „więcej tego samego” i dający mnóstwo frajdy z wymagających, lecz przyjemnych potyczek. Miejmy jednak nadzieję, że patch na premierę wyeliminuje co większe usterki. Gra ukaże się 26 października na PC, XSX/S i PS5.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).