Pojawił się mod do Wiedźmina 3 stworzony przez pracownika CDP RED
Andrzej Kwiatkowski, deweloper ze studia CD Projekt RED, wypuścił modyfikację FCR3 - Immersion and Gameplay Tweaks do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.
Kamil Zwijacz
Pojawił się kolejny ciekawy mod do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Tym razem za projekt odpowiada nie byle kto, bo Andrzej Kwiatkowski – pracownik studia CD Projekt RED, będący starszym projektantem rozgrywki trzeciego Wiedźmina oraz obu dodatków (Serca z Kamienia i Krew i wino). Co ciekawe, swego czasu stworzył on modyfikację do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, która ulepszała walkę.

Najnowszy mod nie wywraca trójki do góry nogami. Zamiast tego twórca skupił się na mniejszych poprawkach, zwiększających immersję, wzmacniających niektóre umiejętności i przedmioty oraz sprawiających, że rozgrywka stała się nieco trudniejsza. Deweloper zauważał bowiem, że wykorzystywanie niektórych rzeczy sprawiało, że Geralt stawał się praktycznie nieśmiertelny. Poza tym modyfikacja zbliża grę do niektórych rozwiązań, które nie załapałaby się do finalnej wersji produkcji.
Np. towarzyszące nam postacie NPC zadają normalne obrażenia, podczas gdy w sklepowej wersji gry ich ataki zabierają przeciwnikom minimum zdrowia. Modder przyśpieszył też animację spadania zestrzelonych latających potworów. Co ciekawe, ich upadek rani Geralta – obrażenia uzależnione są od wysokości, z jakiej runął na nas stwór. Kolejnym interesującym elementem jest obniżenie maksymalnych poziomów umiejętności (zazwyczaj z piątego na trzeci), przy jednoczesnym dostosowaniu statystyk, by zachować ten sam balans. Nieco inaczej używa się kuszy. Np. bełty wystrzelone pod wodą poruszają się wolniej pod wpływem cieczy. Zwiększono za to zasięg broni na lądzie z 25 do 50 metrów.
Choć wydaje się, że to niewiele, tak naprawdę pełna lista zmian zajmuje w Wordzie kilka stron, a w samą modyfikację włożono wiele pracy – prace nad nią trwały ponad pół roku. Jeżeli więc ograliście hit studia CD Projekt RED na wszelkie możliwe sposoby i dalej nie macie dość, to chyba warto sięgnąć po FCR3 - Immersion and Gameplay Tweaks.
- 15 świetnych modów AD 2017 – Wiedźmin 3, Skyrim i Gothic na sterydach
- Oficjalna strona gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon
The Witcher 3: Wild Hunt
Data wydania: 19 maja 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- mody / fanowskie projekty (gry)
- Wiedźmin (marka)
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Szaku Generał

Czemu tak słabo Andromeda? Przecież to przyzwoita gra.
Jezusz Junior
Koniec końców tak też zrobiłem, z tym że wcześniej był z tym jakiś problem, a teraz magiczne uzdrowienie i działa wszystko.
12dura Senator
Krew i Wino było o niebo lepsze od podstawki. Że też chciało ci się robić wycieczkę po moim koncie żeby mi pojechać xD
Jednak z perspektywy czasu widzę, że 9 to za wysoka ocena, przy U4 bawiłem się nieco lepiej. Teraz 8.5 bym dał, tyle co HZD bo obydwie gry są niedorobione, jedna mechanicznie a druga fabularno/narracyjnie.
Crod4312 Legend

A nie możesz ręcznie podać ścieżki? Mi też NMM nie chce wykryć gry, ale podaje ręcznie i wszystko działa i jest cacy.