PoE 2 udowadnia, że co za dużo to niezdrowo? Po początkowej ekscytacji, wielu uznaje długość kampanii za wadę

Niektórzy liczyli na sprint, a zostali skazani na maraton. Według wielu graczy długość kampanii PoE 2 jest niezadowalająca.

cooldown.pl

Remigiusz Różański

Komentarze

PoE 2 udowadnia, że co za dużo to niezdrowo? Po początkowej ekscytacji, wielu uznaje długość kampanii za wadę, źródło grafiki: Grinding Gear Games.
PoE 2 udowadnia, że co za dużo to niezdrowo? Po początkowej ekscytacji, wielu uznaje długość kampanii za wadę Źródło: Grinding Gear Games.

Cytując klasyka: to nie ma tak, że dobrze albo niedobrze. Albo jeszcze inaczej: jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie. Właśnie dlatego tak trudno być deweloperem gier AAA. Zadowolenie każdego jest po prostu niemożliwe, o czym przekonali się twórcy Diablo 4. Osoby stojące za Path of Exile 2 również zaczynają na własnej skórze odczuwać chimeryczność społeczności. O ile początkowo gra Grinding Gear Games była chwalona za tempo i trudność rozgrywki, o tyle po kilku dniach od premiery pojawiły się pierwsze głosy krytykujące długość kampanii.

Ale na maraton myśmy się nie pisali

Path of Exile 2 od początku wzbudzało ogromne emocje, w końcu jawiło się jako realna alternatywa dla Diablo 4. Action RPG od Grinding Gear Games to jak sama nazwa studia wskazuje tytuł stworzony pod grind. Próg wejścia jest wyjątkowo wysoki, głównie przez niski drop rate przedmiotów, co znacząco utrudnia stworzenie dobrego buildu (dlatego też nie dochodzi jeszcze do takich kuriozów jak w produkcji Blizzarda).

Dotarcie do endgame’u w PoE 2 zajmuje około 40-50 godzin. Dla niektórych graczy taka długość kampanii brzmi jak wspaniała przygoda. Na subreddicie r/pathofexile pojawił się jednak wątek, w którym użytkownicy wyrazili swoje rozczarowanie mozolnym maratonem zafundowanym przez Grinding Gear Games.

OP HiddenPants777 wypowiedział się o PoE 2 wyjątkowo krytycznie. Skarcił grę za tempo rozgrywki, które nie jest adekwatne do oferowanych przez nią atrakcji.

Tempo gry jest okropne. Musisz spędzić ponad 30 minut w strefach, powoli zabijając potwory, cofając się i gubiąc. Nie ma żadnej nagrody za eksplorację, ponieważ większość skrzyń kryje niewiele łupów, a wiele stref wypełnionych jest ślepymi zaułkami.

W trakcie promocji PoE 2 często porównywano je do Dark Souls. OP wskazał fundamentalną różnicę między tytułami.

Ludzie porównywali tę grę do Dark Souls, lecz ona w niczym ich nie przypomina. Weźmy na przykład Dark Souls 3. Możesz w nie grać podobną, a nawet dużo większą ilość czasu w każdej strefie, ale odkryjesz sekrety, znajdziesz broń, otrzymasz side questy. Obszary są wypełnione ukrytymi przedmiotami i zagadkami, które utrzymują zaangażowanie podczas eksploracji.

Rację przyznał mu użytkownik o nicku raxitron, który stwierdził, że „każda rzecz, którą widzisz w Dark Souls, jest celowo umieszczona, a nie generowana losowo, dlatego każde spotkanie ma niepowtarzalny charakter”.

I wróciliśmy do punktu wyjścia

Co oczywiste, redditerzy nie stronią od porównań do Diablo 4. Zwracają uwagę na podobne problemy obu gier. Użytkownik butcherHS stwierdził, że deweloperzy aRPG nie uczą się na błędach konkurencji.

To naprawdę niesamowite, że recenzje PoE 2 są podobne do tych z czasu premiery Diablo 4. […] Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że sektor aRPG nieustannie wymyśla koło na nowo. Czy deweloperzy nie potrafią spojrzeć na swoich konkurentów, aby sprawdzić, co działa, a co nie?

W podobnym tonie wypowiedział się użytkownik convolutionsimp.

Jest jeden wywiad, który na zawsze zapamiętam. Ktoś zapytał Jonathana [Jonathana Rogersa, współzałożyciela GGG – przyp. red.], czy czepią inspiracje z D4 i czego się z niego nauczyli. A on odpowiedział coś w stylu, że nie wierzy, że można się wiele od nich nauczyć. Powinien jednak uważać, bo okazało się, że PoE 2 ma teraz te same problemy.

Gracze są zgodni co do jednego – Path of Exile 2 powinno przestać próbować być „kolejnym Dark Souls” czy też „duchowym spadkobiercą Diablo 2”. Kampania ma potencjał, ale dla wielu jest obecnie zbyt męcząca. Kogo posłucha GGG?

4

Wiedźmin 4 położy nacisk na swobodę działań gracza. Ciri będzie w pełni ukształtowanym zabójcą potworów

Następny
Wiedźmin 4 położy nacisk na swobodę działań gracza. Ciri będzie w pełni ukształtowanym zabójcą potworów

Chińscy gracze wystawiają negatywne opinie dla Baldur's Gate 3 na Steamie. Powód jest absurdalny

Poprzedni
Chińscy gracze wystawiają negatywne opinie dla Baldur's Gate 3 na Steamie. Powód jest absurdalny

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl