W ubiegłym tygodniu na polskim rynku gier działo się sporo. Zapowiedziano kilka premier, ujawniono pecetową wersję mobilnego przeboju oraz podano informacje na temat sukcesów i planów na przyszłość jednego z najbardziej prężnych rodzimych deweloperów niezależnych.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączyła gra Mortal Kombat X. Produkcja ukaże się 14 kwietnia w wersjach na pecety oraz konsole Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4. Dystrybutor ma w planach lokalizację, którą opracuje firma QLOC S.A.
Cenega ujawniła również zawartość pudełkowego wydania cRPG-a Pillars of Eternity. Zaoferuje ono liczne atrakcyjne dodatki, w tym płytę audio z wybranymi utworami ze ścieżki dźwiękowej, drukowaną instrukcję, poradnik i mapę oraz dedykowane etui.
Przypomnijmy, że Pillars of Eternity zmierza wyłącznie na pecety i trafi na półki rodzimych sklepów 26 marca bieżącego roku. Tytuł dostępny będzie w polskiej (napisy) i angielskiej wersji językowej.

W minionym tygodniu do kiosków powędrował nowy numer magazynu CD-Action. Pismo kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełne wersje gier:

W minionym tygodniu firma 11 bit studios zorganizowała konferencję, na której pochwaliła się swoimi ostatnimi osiągnięciami, a także przedstawiła plany na przyszłość. Potwierdzono, że wciąż trwają prace nad projektem Industrial, choć autorzy nadal nie są gotowi zdradzić jakichkolwiek informacji na jego temat. Obiecano za to, że pierwsze konkrety poznamy w drugim kwartale bieżącego roku, a premiera gry ma nastąpić pod koniec 2015 r.
Ponadto w tym roku mamy doczekać się „dużej premiery” związanej z This War of Mine, choć tutaj również nie zdradzono żadnych konkretów. Potwierdzono natomiast, że wersje mobilne (na iOS i Androida) mają zadebiutować w okolicach drugiego kwartału bieżącego roku.
Warto dodać, że firma jest w doskonałej kondycji finansowej. W minionym roku wypracowała 17 mln złotych przychodu, z czego aż 10 mln stanowiło czysty zysk. Dla porównania, 2013 rok 11 bit studios zamknęło stratą w wysokości jednego mln złotych.

Premiera Dying Light nastąpiła już jakiś czas temu, ale w mimo to w minionym tygodniu wokół tej gry działo się wiele. Przede wszystkim autorzy ujawnili daty premier trzech dodatków do Dying Light wchodzących w skład przepustki sezonowej (Season Pass). Pierwszy z nich, czyli Cuisine & Cargo trafił już do sprzedaży 10 lutego i oferuje dwie nowe misje, osadzone na terenie restauracji Harran oraz opuszczonej stacji kolejowej.
W przypadku kolejnych DLC deweloperzy podali tylko przybliżone terminy premier. Dodatek Ultimate Survivor Bundle (paczka z siedmioma przedmiotami, w tym trzema strojami i czterema broniami) ukaże się w marcu, a The Bozak Horde (wprowadzający tryb, w którym na stadionie w Harran gracze muszą zmierzyć się z kolejnymi falami zombie) trafi do sprzedaży w maju.
Ponadto ukazała się aktualizacja 1.04, która poza poprawkami błędów przywraca możliwość korzystania z modów. Autorzy mają w planach wypuszczenie oficjalnych narzędzi mających ułatwić fanom tworzenie modyfikacji. Warto również wspomnieć o dobrych wynikach sprzedaży gry. W Stanach Zjednoczonych była to najpopularniejsza produkcja stycznia. Projekt studia Techland zaliczył także najlepszy debiut w historii w kategorii survival-horroru.
Znane z Hard Reset i Shadow Warrior warszawskie studio Flying Wild Hog umieściło na łamach branżowego serwisu skillshot.pl umieściło ogłoszenie z ofertą pracy dla programisty. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się, że zespół pracuje nad nowym projektem. Twórcy nie są jeszcze gotowi ujawnić gry, więc na razie wiemy jedynie, że będzie to nowa marka należąca do gatunku FPS i osadzona w świecie fantasy.
Wydana w zeszłym roku na urządzenia mobilne polska kosmiczna strzelanka Star Horizon ma spore szanse zawitać na pecety. Jej autorzy, czyli ludzie ze studia Tabasco Interactive, umieścili swoje dzieło w usłudze Greenlight i edycja komputerowa powstanie, o ile projekt uzyska odpowiednią liczbę głosów graczy i zostanie zaakceptowany do dystrybucji w usłudze Steam

Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych ujawniła nominacje do tegorocznych nagród związanych z grami. Stworzona przez studio The Astronauts gra Zaginięcie Ethana Cartera zawalczy o statuetkę w trzech kategoriach - najlepszego debiutu, innowacji i nowej marki.
Więcej:Dlaczego niektóre gry z PlayStation nigdy nie trafią na PC? Sony wyjaśnia swoją strategię
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.