Poczucie bycia bohaterem, granie w drużynie i większa swoboda – filozofia twórców The Elder Scrolls Online

Studio ZeniMax Online opowiedziało o swoich planach odnośnie The Elder Scrolls Online. Dowiedzieliśmy się, że deweloper chce zachęcać graczy do wspólnej gry, ale jednocześnie zachować heroiczny klimat serii.

Szymon Liebert

Komentarze

Poczucie bycia bohaterem, granie w drużynie i większa swoboda – filozofia twórców The Elder Scrolls Online - ilustracja #1

Matt Firor ze studia ZeniMax Online przybliżył w rozmowie z serwisem Game Informer ogólną filozofię przyświecającą grze The Elder Scrolls Online. Producenci chcą zachęcać graczy do grania w grupach, ale też upewnić się, że główny wątek będzie można przejść w pojedynkę (jak w solowych odsłonach serii). Szykuje się też zmiana podejścia do konstrukcji świata i questów, która ma dać graczom większa swobodę.

Pięciominutowy wywiad z reżyserem sieciowego The Elder Scrolls nie zawiera może wielu konkretów na temat rozgrywki, ale nakreśla charakter sieciowej wersji popularnej serii Bethesdy. Firor zaznaczył, że gra nie będzie karała graczy za uczestniczenie w grupach. Zamiast tego, członkowie drużyny podzielą się nagrodą na przykład za zabicie wroga. Producenci chcą zachęcić odbiorców do spotykania się i wchodzenia w interakcje ze sobą.

Zwrot The Elder Scrolls w tytule gry zobowiązuje. W każdej odsłonie serii wcielamy się przecież w wybrańców. Z tego względu wątek główny ukończymy samemu i na pewno poczujemy się bohaterami. Producent chce nawiązać do znanej serii także w konstrukcji świata. Twórcy zamierzają umieścić zawartość w ciekawych miejscach. Zadania i atrakcje znajdziemy więc nie tylko w miastach, ale po prostu w różnych zakamarkach uniwersum.

Przedstawiciel ZeniMax Online wyjaśnił to w plastyczny sposób. MMO poprzedniej generacji przyzwyczaiły graczy do tego, aby zawsze kierować się do miast po zadania, bez których eksploracja innych lokacji jest bezużyteczna. W The Elder Scrolls Online będziemy mieli swobodę – gdy zobaczymy coś intrygującego na mapie, możemy być pewni, że znajdziemy tam wyzwania. Nie trzeba będzie robić wszystkiego w ustalonej kolejności.

Firor zapewnił też, że w grze znajdziemy typową zawartość „endgame’ową”, czyli instancje PvE oraz rozgrywkę PvP. Pomysł twórców na urozmaicenie rajdów polega na dynamicznym dostosowaniu liczby przeciwników do drużyny graczy. Chodzi o symulowanie potyczek w stylu PvP w warunkach PvE. Nie uświadczymy więc zbyt wielu olbrzymich bossów. Zamiast nich możemy spodziewać się dużych grup przeciwników.

The Elder Scrolls Online ma wystartować w 2013 roku. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, że konkurentem gry może stać się Project Copernicus, czyli produkcja MMO rozgrywająca się w uniwersum Kingdoms of Amalur: Reckoning, która podobno będzie miała premierę w czerwcu 2013 roku.

  1. Oficjalna strona The Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 4 kwietnia 2014
The Elder Scrolls Online - Encyklopedia Gier
7.6

GRYOnline

7.3

Gracze

8.1

Steam

7.1

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

Pojawił się nowy film z Medal of Honor: Warfighter – kolejnej odpowiedzi Electronic Arts na Call of Duty

Następny
Pojawił się nowy film z Medal of Honor: Warfighter – kolejnej odpowiedzi Electronic Arts na Call of Duty

38 Studios jednak spłaciło dług. Gra MMO Project Copernicus wystartuje w czerwcu 2013 roku

Poprzedni
38 Studios jednak spłaciło dług. Gra MMO Project Copernicus wystartuje w czerwcu 2013 roku

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl