Po decyzji Prezesa UOKiK, Vectra wypłaci klientom rekompensatę za nieprawidłowo włączane dodatkowe usługi
UOKiK zdecydowało się nałożyć na Vectrę karę za niezgodne z prawem pobieranie opłaty za usługi dodatkowe, Dostawca będzie musiała wypłacić swoim klientom rekompensatę.

Choć w ostatnich latach wiele organizacji stara się walczyć o prawa konsumentów, to wciąż niektórzy przedsiębiorcy decydują się do nich nie stosować. Dobrym tego przykładem jest Vectra, która została oskarżona przez UOKiK o nieprawidłowe naliczanie opłat za usługi dodatkowe. Dzisiaj zaś prezes Tomasz Chróstny ogłosił, że firma musi wypłacić swoim klientom rekompensatę.
Zgodnie z opublikowanymi informacjami, Vectra w ramach promocyjnej oferty oferowała dla klientów Internet wraz z pakietem „Bezpieczny Internet”. Usługa ta zapewniała dostęp do oprogramowania antywirusowego. Co warto zaznaczyć, w trakcie zawierania umowy nie można było z niej zrezygnować.
Zależnie od oferty po dwóch lub czterech miesiącach kończył się darmowy okres obwiązywania usługi. Wtedy to, firma automatycznie podejmowała decyzję o jej przedłużeniu. W związku z tym wysokość abonamentu zwiększała się o 6,90 zł miesięcznie.
Jak zaznacza prezes UOKiK Tomasz Chróstny, takie działanie firmy jest nie zgodne z prawem:
Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do Internetu lub telewizji.
Biorąc pod uwagę działania Vectry prezes UOKiK wydał decyzję, zobowiązującą firmę do wypłacenia rekompensat. Należy przy tym zaznaczyć, że dotyczy ona zarówno obecnych jak i byłych klientów. Na razie nie wiadomo jednak kiedy poszkodowani otrzymają zwrot pieniędzy, gdyż decyzja prezesa czeka jeszcze na uprawomocnienie.