Po decyzji Prezesa UOKiK, Vectra wypłaci klientom rekompensatę za nieprawidłowo włączane dodatkowe usługi

UOKiK zdecydowało się nałożyć na Vectrę karę za niezgodne z prawem pobieranie opłaty za usługi dodatkowe, Dostawca będzie musiała wypłacić swoim klientom rekompensatę.

futurebeat.pl

Kamil Cuber

Po decyzji Prezesa UOKiK, Vectra wypłaci klientom rekompensatę za nieprawidłowo włączane dodatkowe usługi, źródło grafiki: Unsplash | Romain Dancre..
Po decyzji Prezesa UOKiK, Vectra wypłaci klientom rekompensatę za nieprawidłowo włączane dodatkowe usługi Źródło: Unsplash | Romain Dancre..

Choć w ostatnich latach wiele organizacji stara się walczyć o prawa konsumentów, to wciąż niektórzy przedsiębiorcy decydują się do nich nie stosować. Dobrym tego przykładem jest Vectra, która została oskarżona przez UOKiK o nieprawidłowe naliczanie opłat za usługi dodatkowe. Dzisiaj zaś prezes Tomasz Chróstny ogłosił, że firma musi wypłacić swoim klientom rekompensatę.

Zgodnie z opublikowanymi informacjami, Vectra w ramach promocyjnej oferty oferowała dla klientów Internet wraz z pakietem „Bezpieczny Internet”. Usługa ta zapewniała dostęp do oprogramowania antywirusowego. Co warto zaznaczyć, w trakcie zawierania umowy nie można było z niej zrezygnować.

Zależnie od oferty po dwóch lub czterech miesiącach kończył się darmowy okres obwiązywania usługi. Wtedy to, firma automatycznie podejmowała decyzję o jej przedłużeniu. W związku z tym wysokość abonamentu zwiększała się o 6,90 zł miesięcznie.

Jak zaznacza prezes UOKiK Tomasz Chróstny, takie działanie firmy jest nie zgodne z prawem:

Włączenie dodatkowych, płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną, świadomą zgodą konsumenta. Chodzi o zapewnienie realnego wyboru i możliwości odmowy. Konsument powinien zadecydować, czy świadczenie jest mu potrzebne i czy chce ponosić związane z nim koszty, które wykraczają poza uzgodnioną opłatę za usługę podstawową, np. dostępu do Internetu lub telewizji.

Biorąc pod uwagę działania Vectry prezes UOKiK wydał decyzję, zobowiązującą firmę do wypłacenia rekompensat. Należy przy tym zaznaczyć, że dotyczy ona zarówno obecnych jak i byłych klientów. Na razie nie wiadomo jednak kiedy poszkodowani otrzymają zwrot pieniędzy, gdyż decyzja prezesa czeka jeszcze na uprawomocnienie.

Podobało się?

1

Kamil Cuber

Autor: Kamil Cuber

Z GRYOnline.pl związał się w 2022 roku, jest autorem tekstów o tematyce sprzętowej. Swoją przygodę z pisaniem rozpoczynał jeszcze w gimnazjum, biorąc udział w konkursach organizowanych przez producentów z branży elektronicznej. Następnie przy okazji zakupu nowego komputera zainteresował się sprzętem, stopniowo coraz lepiej poznając rynek komputerowy. Zagorzały fan komputerów i gier single-player, choć nie odrzuci też zaproszenia do gry w szachy oraz Foxhole’a.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
2
16
23
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl