PlayStation 6 postawi na więcej AI. AMD twierdzi, że grafika PS6 „przesunie granice” tego, co znamy

AMD i Sony zacieśniają współpracę przy „Projekcie Ametyst”. Wpłynie to nie tylko na rozwój nauczania maszynowego w gamingu, ale i na grafikę generowaną w czasie rzeczywistym.

PlayStation 6 postawi na więcej AI. AMD twierdzi, że grafika PS6 „przesunie granice” tego, co znamy, źródło grafiki: X: @JackMHuynh.
PlayStation 6 postawi na więcej AI. AMD twierdzi, że grafika PS6 „przesunie granice” tego, co znamy Źródło: X: @JackMHuynh.

Niedawno Microsoft przybliżył współpracę z AMD, której wynikiem będzie nowy chip dedykowany Xboksowi Next. Teraz wiceprezes AMD Jack Huynh oficjalnie przekazał, że kooperacja z Sony przy „Projekcie Ametyst” będzie kontynuowana. Wynika z tego, że firmy skupią się na wdrażaniu sztucznej inteligencji w procesy projektowania przyszłych gier na PS6.

PS6 wyznaczy nowy kierunek grafiki dzięki AI

Jednym z pierwszych rezultatów współpracy Sony i AMD był PSSR, czyli upscaling AI, który trafił na PS5 Pro. Kolejnym krokiem była zapowiedź Marka Cerny’ego dotycząca obecności FSR 4 na PS6. Teraz wiemy już, że plany sięgają znacznie dalej. Obie firmy chcą mocniej implementować sztuczną inteligencję w grach. W serwisie X Jack Huynh przedstawił dwa istotne kierunki współpracy.

Projektowanie architektury zoptymalizowanej dla uczenia maszynowego w gamingu.

Tworzenie wysokiej jakości sieci neuronalnych, które przesuną granice grafiki w czasie rzeczywistym w grach.

Poza tym wiceprezes AMD wspomina o generowaniu klatek i Ray Regeneration, czyli technologii obecnej w FSR Redstone i odpowiadającej za ulepszenie śledzenia promieni. To buduje pewną wizję PlayStation 6 i tego, jakie technologie znajdą się w konsoli. Generowanie klatek może stać się jedną z podstaw każdej nowej gry, która pojawi się na przyszłą platformę.

Wygląda na to, że uczenie maszynowe staje się coraz istotniejszym elementem w branży gier. Dla Sony posłuży przy projektowaniu kolejnych tytułów. Chodzi nie tylko o grafikę, bo Jack Hyunh napisał także o „innowacjach w rozgrywce”. Być może obie firmy liczą na to, że dzięki sztucznej inteligencji uda się w jeszcze większym stopniu symulować realistyczne zachowania postaci niezależnych.

To dopiero zapowiedź, ale nawet po niej widać, że współpraca Sony z AMD zacieśnia się. Nie wiemy, w jakim stopniu wpłynie to na Xboksa Next i czy produkt Microsoftu będzie poszkodowany. Cokolwiek się stanie, możemy być pewni, że sztuczna inteligencja będzie coraz istotniejszym elementem procesu tworzenia gier, nawet jeśli teraz wciąż występują związane z nią kontrowersje.

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Borderlands 4 otrzymuje funkcję, na którą fani czekali 16 lat. W końcu pozwala zrobić z Claptrapem to, co zawsze chciałeś uczynić

Następny
Borderlands 4 otrzymuje funkcję, na którą fani czekali 16 lat. W końcu pozwala zrobić z Claptrapem to, co zawsze chciałeś uczynić

Pamiętacie ten pełen akcji thriller fantasy? Dziś na Netflixie debiutuje jego kontynuacja

Poprzedni
Pamiętacie ten pełen akcji thriller fantasy? Dziś na Netflixie debiutuje jego kontynuacja

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl