Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 lipca 2012, 13:19

autor: sathorn

PlayStation 3 vs Xbox 360 - infografika przedstawiająca wojnę konsol

Serwis Visual.ly zaprezentował infografikę dającą ogólny obraz wojny konsol obecnej generacji. Zmagania Xboksa 360 i PlayStation 3 to nie tylko domena Sony i Microsoftu. Fani każdej z firm bez ustanku prowadzą boje na forach internetowych i w komentarzach pod tekstami w portalach branżowych. Komu da przewagę zaprezentowane zestawienie najważniejszych informacji?

Xbox 360 kontra PlayStation 3. Odwieczna wojna, która zaczęła się jeszcze zanim którakolwiek z konsol miała swoją premierę. Argumenty, statystyki, opinie, pyskówki w komentarzach, wielostronnicowe tematy na forach. Jedna infografika raczej nie zakończy tego konfliktu, ale nieźle go podsumowuje.

Dla osób zainteresowanych rynkiem gier wideo, przedstawione informacje nie są wielkim zaskoczeniem. Xbox 360 sprzedał się do tej pory nieco lepiej od PlayStation 3 (trzeba brać na tę informację poprawkę, ponieważ jako źródło podawany jest nierzadko serwis vgchartz.com). Konsola Microsoftu ma znaczącą przewagę w Ameryce Północnej. W Europie X360 traci nieznacznie na korzyść PlayStation 3. Natomiast w Japonii widać gigantyczną przewagę konsoli Sony. Nic dziwnego – od dawna wiadomo, że Kraj Kwitnącej Wiśni traktuje konsolę Microsoftu jako ciekawostkę.

Interesująco przedstawia się konfrontacja padów. 64% użytkownikom bardziej odpowiada kontroler od Xboksa 360. Cóż, tak musi się skończyć sytuacja, w której konkurencyjna firma trzecią generację powstrzymuje się od dokonywania istotnych zmian w swoim padzie.

Ciekawie prezentuje się informacja dotycząca średniej kwoty, jaką przeznaczyli klienci na kupno danej platformy. Na sprzęt Microsoftu gracze wydali o 48 funtów mniej (około 250zł), niż na PlayStation 3.

Interesującą statystyką jest liczba użytkowników usług sieciowych. Z uwagi na konieczność uiszczania abonamentu w Xbox Live, Microsoft pozostał w tyle. Japońska firma może się pochwalić aż 110 milionami użytkowników online, natomiast gigant z Redmond „tylko” 40 milionami.