Playerunknown's Battlegrounds może pochwalić się kolejnym sukcesem. Wczoraj w jednym momencie produkcją bawiło się ponad 1,342 mln osób. To najlepszy wynik w historii platformy Steam. Tym samym autorom udało się pobić rekord ustanowiony w zeszłym roku przez grę Dota 2.

Raptem tydzień temu pisaliśmy o wielkim sukcesie, jakim było przekroczenie przez Playerunknown's Battlegrounds granicy miliona osób grających w tym samym czasie, a produkcja już może pochwalić się kolejnym rekordem. Twórcy poinformowali, że wczoraj, w najgorętszym momencie dnia, w ich dzieło bawiło się ponad 1,342 mln osób jednocześnie.
Liczba ta stanowi absolutny rekord w historii serwisu Steam. Studiu Bluehole udało się tym samym zrzucić z tronu poprzedniego lidera, czyli grę Dota 2, której szczytowym osiągnięciem jest wynik 1,291 mln osób grających w tym samym czasie, uzyskany w marcu ubiegłego roku.
Sukces Playerunknown's Battlegrounds jest tym bardziej imponujący, że gra jest dostępna na rynku dopiero od marca tego roku i w przeciwieństwie do Dota 2, jest to produkcja płatna.
Obecnie projekt studia Bluehole zostawia daleko w tyle całą konkurencję na Steam. Gdy wczoraj Playerunknown's Battlegrounds osiągało swój rekord, to Dota 2 mogło się pochwalić „jedynie” liczbą 783 tys. graczy bawiących się jednocześnie, a znajdujące się na pozycji numer trzy Counter-Strike: Global Offensive uzyskało wynik 616 tys. osób.
Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie popularność Playerunknown's Battlegrounds wciąż będzie rosła. Obecnie gra chwilowo straciła pozycję lidera sprzedaży w Steam za sprawą bardzo udanej premiery Divinity: Original Sin II, ale bez wątpienia szybko wróci na pierwsze miejsce listy bestsellerów serwisu.
Więcej:Gdyby za to osiągnięcie na Steam była jakaś nagroda, jej zwycięzca byłby bardzo zaskakujący
GRYOnline
Gracze
Steam
26

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.