Plany na przyszłość Frostpunka i tajemniczy Project 8
Podczas konferencji dla inwestorów prezes studia 11 bit wypowiedział się na temat wysoce zadowalających wyników sprzedaży Frostpunka. Zespół dopiero się rozkręca, a jeszcze w tym miesiącu mamy poznać szczegółowy plan dalszego rozwoju najnowszego hitu. Przy okazji dowiedzieliśmy się też nieco o następnym dziele studia o kryptonimie Project 8.
Krzysztof Sobiepan

Frospunk – znakomicie przyjęta strategia od warszawskiego 11 bit studios – niedługo po debiucie osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedaży, a na niedawnej konferencji prasowej autorzy podsumowali pierwsze dwa tygodnie na rynku i uchylili rąbka tajemnicy na temat swoich przyszłych planów. Z załączonych materiałów dość jasno wynika, że najnowsze dzieło warszawiaków bez problemu pobiło rekordy This War of Mine i tuż po premierze sprzedało się cztery razy lepiej (biorąc pod uwagę ten sam okres).
Jeszcze w tym miesiącu ma też zostać udostępniony plan dodawania bonusowej zawartości do mroźnego symulatora, zawierający kalendarz kolejnych wydarzeń i kamieni milowych (spodziewać się też można wersji konsolowych). Podobnie jak poprzedni tytuł firmy, Frostpunk ma być wspierany jeszcze długo (jak się okazuje, twórcy planują też kolejne niespodzianki do TWoM).

Prezes firmy Grzegorz Miechowski dość optymistycznie wypowiadał się na temat prognoz na najbliższe trzy lata obecności na rynku, mimochodem wyrażając nadzieję, że „będzie mógł się pochwalić [wynikami] za trzy lata, przy okazji następnej premiery” (via stockwatch.pl). Wypowiedź tę można traktować jako swego rodzaju zarys planu na produkcję Project 8, czyli kolejnego pomysłu 11 bit.
Na razie języki pozostają za zębami, ale nad tajemniczą nowością pracuje już podobno dedykowany wewnętrzny zespół. Identyczne „komórki” zajmują się też dalszym wsparciem najświeższego hitu studia i wcześniejszego tytułu 2D. Jak na razie o przyszłej grze wiemy tyle co nic, ale podobno ma ona zachować emocjonalne wybory i trudne dylematy, lecz oferować jeszcze inny rodzaj rozgrywki. Zespół ma zaś podzielić się dalszymi szczegółami dopiero „jak będzie gotowy”.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Illindur Legionista

Ano dobra, bo Frostpunka już ukończyłem. Na normalnym poziomie trudności, co prawda, bo na wysokim to się boję.
bodziolubigry69 Pretorianin
To co wypuscili to Early Acess albo demo. Bo 3 misje ktore mozna przejsc w 2 wieczory nie mozna nazwac pelna gra.
Licze ze wpuszcza porzadna kampanie fabularna +20 misji a nie to bide co teraz jest.
Rumcykcyk Legend

Brakuje mi w tej grze piaskownicy albo scenariuszu który możemy grać ile my chcemy. Na tą chwilę jeśli spełnimy wymagania danej misji to automatycznie gra się kończy. Nie lubię jak gra mi się zamyka zanim wszystkiego nie odkryje to tak jakby Cities Skyline (inne gry ale podaje jako przykład) skończyłby się w pewnym momencie rozwoju.
animatiV Generał

Powinni dodać tryb Survival gdzie nie jesteśmy ograniczeni czasem. Dodać parę map do wyboru a reszta (skoki temperatury i wydarzenia) niech generują się losowo.
Przeszedłem grę na średnim poziomie trudności i bawiłem się świetnie.
Lucand Pretorianin

Frostpunk ma fajny początek, bo później niestety robi się powtarzalny, a technologie z wyżyszych poziomów, jedynie dodają bonusy do zdobywania zasobów, zamiast wprowadzać nowe elementy do rozgrywki.
Gra na pierwszy rzut oka przypomina gry od Paradox, gdzie możemy wielokrotnie przechodzić grę na różne sposoby, ale szybko się okazuje, że nie mamy dużo do wyboru po drodze.
Gra ma potencjał, ale póki co to jak dla mnie early access z 1/3 zawartości.