Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 sierpnia 2014, 17:40

autor: Michał Jodłowski

Pillars of Eternity – zapis rozgrywki z bety dla darczyńców

Na targach Gamescom w Kolonii zademonstrowano zapis rozgrywki z Pillars of Eternity w wersji Backer Beta. W materiale można obejrzeć kilka pomniejszych lokacji, kreator postaci, a także system walki. Wszystkiemu towarzyszy komentarz deweloperów.

Pillars of Eternity - Pillars of Eternity – zapis rozgrywki z bety dla darczyńców - wiadomość - 2014-08-13
Pillars of Eternity

Na targach Gamescom w Kolonii zademonstrowano zapis rozgrywki z Pillars of Eternity w wersji Backer Beta [beta dla darczyńców, którzy wsparli projekt kwotą co najmniej 110 dolarów – przyp. Meehovv]. Materiał, tym razem całkowicie wolny od spoilerów, przedstawia około 20 minut rozgrywki. Twórcy gry, Josh Sawyer (kierownik projektu) i Adam Brennecke (producent wykonawczy i główny programista), rozpoczynają od stworzenia postaci. Opcje kreatora zostały nieco szerzej pokazane niż podczas tegorocznych targów E3. Możliwości są całkiem spore: od postaw w rodzaju wybierania płci czy klasy, przez kosmetykę typu wygląd i głos, po pochodzenie i tożsamość kulturową. Bohaterowie prowadzeni przez uczestników beta-testów będą od razu mogli awansować na 5. poziom doświadczenia przy górnym limicie 8 leveli. We wspomnianym materiale można zobaczyć, jak wygląda proces awansu.

Josh Sawyer zdradził kilka szczegółów odnośnie samej rozgrywki. Najistotniejszym z pewnością jest źródło doświadczenia dla postaci. Otóż gra zrywa ze standardowym modelem otrzymywania expa za zabijanie potworów. Zamiast tego, gracze będą otrzymywać punkty doświadczenia za wykonywanie zadań, a konkretnie za sam fakt ich ukończenia, nie zaś za sposób. Nie ma zatem znaczenia, czy problem załatwimy rozmawiając z danym NPC, czy pozbawiając go głowy. Ciekawym rozwiązaniem jest również zastosowanie tawern. Na im droższy wypoczynek pozwolą sobie postaci, tym lepsze długoterminowe premie dostaną. Jak stwierdził Josh Sawyer, przydają się one szczególnie w przypadku dłuższych wypraw.

Sama walka również nie należy do łatwych. Jest bardzo taktyczna i wymaga umiejętnego zastosowania silnych stron poszczególnych postaci, a także ochrony ich słabych punktów. Adam Brennecke został dwukrotnie pokonany przez pomniejsze potwory, zatem wydaje się, że w grze nie można nie docenić żadnego przeciwnika. No chyba, że ta porażka była efektem niedoszlifowania bety. Jeśli wierzyć Joshowi Sawyerowi (choć trudno stwierdzić, czy nie był to aby żart), to gra była ustawiona na „łatwy” poziom trudności. Opisywane powyżej elementy można obejrzeć poniżej (start prezentacji Pillars of Eternity od 01:04:35):


Premiera Pillars of Eternity planowana jest na zimę bieżącego roku. Gra ukaże się na komputerach osobistych z systemami Windows, Linux oraz Mac OS. Zamknięte beta-testy rozpoczną się już 18 sierpnia. Więcej na ich temat pisaliśmy niedawno w Serwisie Informacyjnym.