Pierwszy gameplay z Half-Life: Alyx
W sieci pojawił się nowy materiał poświęcony grze Half-Life: Alyx. Redakcja serwisu Tested miała okazję przetestować nową produkcję firmy Valve, a na opublikowanym filmiku widać fragmenty rozgrywki.


Czy tego chcemy, czy nie – Half-Life: Alyx to na razie jedyne, na co możemy liczyć w temacie nowych odsłon serii Half-Life. Niemniej pierwszy zwiastun został przyjęty zaskakująco ciepło (przynajmniej sądząc po statystykach), mimo że nie pokazał wiele z gry. Jeśli jednak to dla Was za mało, w serwisie YouTube pojawił się swego rodzaju pokaz rozgrywki z Half-Life: Alyx. Nie jest to gameplay per se, bo materiał serwisu Tested skupia się na omówieniu wrażeń z zabawy z obecną wersją tytułu, bez bezpośredniego pokazania gry. Niemniej da się ją zobaczyć na ekranie w tle, o czym możecie się przekonać poniżej.
Jakiś czas temu Valve zapewniało, że nowy Half-Life pozwoli na komfortową zabawę nawet podczas długich sesji. Materiał Tested zdaje się potwierdzać tę tezę. Testujący spędzili z grą od 3 do 4 godzin, przy czym pierwsza sesja z zestawem VR Valve Inder trwała około półtorej godziny. Jest to o tyle istotne, że Half-Life: Alyx to nie krótkie „doświadczenie VR”, lecz pełnoprawna produkcja – jej ukończenie ma zająć około 15 godzin. Widać to po sporej liczbie dialogów (wliczając w to kwestie Alyx), ale też – zdaniem ekipy kanału – po bogatych możliwościach interakcji ze światem gry. Rękawice grawitacyjne głównej bohaterki są co najmniej równie satysfakcjonujące w użyciu, co kultowy Gravity Gun z drugiego Half-Life’a. Zapewne nie przekona to wszystkich, niemniej całość zapowiada się obiecująco, a zapewne wiele jeszcze się zmieni do czasu premiery. Half-Life: Alyx zadebiutuje w marcu 2020 roku. Pozostaje mieć nadzieję, że wcześniej Valve uzna za stosowne podzielić się też normalnym pokazem rozgrywki
Więcej:Steam ułatwia kupowanie gier w zestawach. Można w ten sposób trochę oszczędzić

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Septi Senator

Pilav -> A czemu nie mozesz sie szybko poruszac ?, przeciez np na Rift S masz normalnie galki jak na dual shoku od ps4.No chyba ze mowisz o tym ze nie mozesz za szybko bo bys zygal po calym pokoju.
Malaga Senator
reakcje Hydro2 tylko utwierdzają mnie w przekonaniu, że jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie nim VR przestaną być jedynie gadżetem (drogim gadżetem ale nadal tylko gadżetem).
Na PC/konsolach taka gra przeszłaby bez większego echa, ale na VR jest orgazm, bo to pierwsza (?) gra AAA, która pojawi się na VR.
Fakt, że tytuł wygląda jak zapomniany dodatek do HL2, z wypuszczeniem którego przespali dobre 10 lat to osobna kwestia :)
No ale ludzie potrzebują zapewnienia w postaci HL: Alyx, że zakup okularów do VR był uzasadniony :)
zanonimizowany146624 Legend
Planuję jeszcze na koniec sprawić sobie adapter bezprzewodowy. Brak jakichkolwiek kabli, chodzenie po sporym przedpokoju bez ograniczem wliczajac w to moje realne podskoki, kucania, czołgania się itd. Oby mi sie to udało, bo adapter jest drogi i o ile teraz fartem znalazlem sposób na sam headset, o tyle z adapterem będzie trudniej, choć mam juz pewien pomysł :P A jeśli się nie uda, pozostanie gra wygodna w łóżku, też będzie dobrze :) Ciekawi mnie tylko, jak Valve rozwiąże w takiej sytuacji podłogę? Np kiedy będę leżał w łóżku na środku, ale przedmiot znajdujący się na ziemi będzie poniżej poziomu łóżka. W końcu nie wbiję reki w łóżko (albo w moja panią, która bedzie leżeć obok. Dobrze, ze Cosmos ma kamerki podglądowe) :D W jednych grach (Robo Recoil) można podnosić przedmioty na odległość, w drugich dodano guzik do "wydłużania" własnych rąk (Don't Knock Twice), a jeszcze w innych (Paranormal Activity VR) jest guzik do obniżania i podnoszenia podłogi po której chodziny. Z kolei w tej samej grze w opcjach można ustawić sobie ilość metrów naszych rak od podłogi (tutaj łóżka). Ciekawe, jak to rozwiąże Valve. Przyznam szczerze, ze opcja nr 3 byłaby idealna :)
A.l.e.X Legend

jak na VR wygląda bardzo bardzo dobrze poza tym sporo będzie ruszania się więc dla grubasów to całkiem dobry trening na odchudzanie się :) Najważniejsze jest to że ma być to gra na 20+ godzin czyli typowa długość dla gier serii HL. Czekam na premierę :)
xsas Generał

Tytuł: "Pierwszy gameplay z Half-Life: Alyx"
Treść: "Nie jest to gameplay per se, bo materiał serwisu Tested skupia się na omówieniu wrażeń z zabawy z obecną wersją tytułu, bez bezpośredniego pokazania gry."
Uwielbiam tego typu newsy, onety, pudelki i temu podobne strony by się nie powstydziły...