Phil Spencer: „nikt nie prosi o VR”. Xbox Scarlett nie stawia na wirtualną rzeczywistość

Phil Spencer z Microsoftu wypowiedział się w sprawie wsparcia rzeczywistości wirtualnej przez konsolę Xbox Scarlett. Szef Xboksa stwierdził, że obecnie firma nie skupia się na VR, jako że nie tego oczekują od niej klienci.

futurebeat.pl

Jakub Błażewicz

Komentarze

Phil Spencer wciąż nie jest entuzjastą VR. - Phil Spencer: „nikt nie prosi o VR”. Xbox Scarlett nie stawia na wirtualną rzeczywistość - wiadomość - 2019-11-26
Phil Spencer wciąż nie jest entuzjastą VR.

Rok przed premierą dziewiąta generacja konsol pozostaje zagadką i wciąż nie wiemy, czego tak naprawdę powinniśmy się spodziewać po nowych konsolach. Najwyraźniej nie rzeczywistości wirtualnej, a przynajmniej nie w przypadku platformy Microsoftu. Phil Spencer, czyli znany i lubiany (?) szef Xboksa, oświadczył w rozmowie z serwisem Stevivor, że VR nie stanowi priorytetu przy produkcji Project Scarlett. Jego zdaniem nabywcy ani nie utożsamiają marki z tą technologią, ani też nie oczekują jej wsparcia od Microsoftu. Sam Spencer też ma zastrzeżenia co do wirtualnej rzeczywistości, która ma stać w opozycji do polityki firmy stawiającej na gry jako wspólne doświadczenie:

Mam pewne zarzuty co do VR – ono izoluje, a uważam gry za społeczne, tak jakby przeżywane razem doświadczenie. Słuchamy, czego oczekują od nas klienci… i nikt nie prosi o VR. Zdecydowana większość naszych klientów wie, że jeśli chcą VR, mogą znaleźć je gdzie indziej.

Microsoft nie chce jeszcze rywalizować z Sony i spółką na rynku VR. - Phil Spencer: „nikt nie prosi o VR”. Xbox Scarlett nie stawia na wirtualną rzeczywistość - wiadomość - 2019-11-26
Microsoft nie chce jeszcze rywalizować z Sony i spółką na rynku VR.

Niechęć szefa Xboksa do VR nie jest niczym nowym. W 2016 roku mówił (via Stevivor), że choć podziwia samą technologię i dostrzega jej potencjał, to wykorzystujące ją wtedy gry nie przemówiły do niego. Nie znaczy to, że Microsoft nie jest zainteresowany wirtualną rzeczywistością – być może firma powróci do tej kwestii w przyszłości. Niemniej Spencer dał jasno do zrozumienia, że ewentualne inwestycje w VR schodzą na dalszy plan. Innymi słowa, nie powinniśmy się obawiać powtórki z wpadki z Kinectem w przypadku Xboksa Scarlett. Wciąż jednak pozostaje pytanie: czym – poza obiecaną wydajnością i ceną – gigant z Redmond spróbuje nas zachęcić do zakupu nowej konsoli?

78

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Half-Life Alyx ma szansę wprowadzić VR na salony. Ponad 10 mln wyświetleń trailera

Następny
Half-Life Alyx ma szansę wprowadzić VR na salony. Ponad 10 mln wyświetleń trailera

Około 1000 gier zniknęło z platformy Steam

Poprzedni
Około 1000 gier zniknęło z platformy Steam

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl