Phil Spencer: „nikt nie prosi o VR”. Xbox Scarlett nie stawia na wirtualną rzeczywistość

Phil Spencer z Microsoftu wypowiedział się w sprawie wsparcia rzeczywistości wirtualnej przez konsolę Xbox Scarlett. Szef Xboksa stwierdził, że obecnie firma nie skupia się na VR, jako że nie tego oczekują od niej klienci.

futurebeat.pl

Jakub Błażewicz

Phil Spencer wciąż nie jest entuzjastą VR. - Phil Spencer: „nikt nie prosi o VR”. Xbox Scarlett nie stawia na wirtualną rzeczywistość - wiadomość - 2019-11-26
Phil Spencer wciąż nie jest entuzjastą VR.

Rok przed premierą dziewiąta generacja konsol pozostaje zagadką i wciąż nie wiemy, czego tak naprawdę powinniśmy się spodziewać po nowych konsolach. Najwyraźniej nie rzeczywistości wirtualnej, a przynajmniej nie w przypadku platformy Microsoftu. Phil Spencer, czyli znany i lubiany (?) szef Xboksa, oświadczył w rozmowie z serwisem Stevivor, że VR nie stanowi priorytetu przy produkcji Project Scarlett. Jego zdaniem nabywcy ani nie utożsamiają marki z tą technologią, ani też nie oczekują jej wsparcia od Microsoftu. Sam Spencer też ma zastrzeżenia co do wirtualnej rzeczywistości, która ma stać w opozycji do polityki firmy stawiającej na gry jako wspólne doświadczenie:

Mam pewne zarzuty co do VR – ono izoluje, a uważam gry za społeczne, tak jakby przeżywane razem doświadczenie. Słuchamy, czego oczekują od nas klienci… i nikt nie prosi o VR. Zdecydowana większość naszych klientów wie, że jeśli chcą VR, mogą znaleźć je gdzie indziej.

Microsoft nie chce jeszcze rywalizować z Sony i spółką na rynku VR. - Phil Spencer: „nikt nie prosi o VR”. Xbox Scarlett nie stawia na wirtualną rzeczywistość - wiadomość - 2019-11-26
Microsoft nie chce jeszcze rywalizować z Sony i spółką na rynku VR.

Niechęć szefa Xboksa do VR nie jest niczym nowym. W 2016 roku mówił (via Stevivor), że choć podziwia samą technologię i dostrzega jej potencjał, to wykorzystujące ją wtedy gry nie przemówiły do niego. Nie znaczy to, że Microsoft nie jest zainteresowany wirtualną rzeczywistością – być może firma powróci do tej kwestii w przyszłości. Niemniej Spencer dał jasno do zrozumienia, że ewentualne inwestycje w VR schodzą na dalszy plan. Innymi słowa, nie powinniśmy się obawiać powtórki z wpadki z Kinectem w przypadku Xboksa Scarlett. Wciąż jednak pozostaje pytanie: czym – poza obiecaną wydajnością i ceną – gigant z Redmond spróbuje nas zachęcić do zakupu nowej konsoli?

Podobało się?

78

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox
2019-11-28
06:27

zanonimizowany1291595 Legend

Sony robi lepsze konsole ale nie znaczy MS robi zle pod strona biznesowa dla siebie nie wchodząc w to.
Czytam ten fragment po raz piąty i nie jestem w stanie pojąć jak można tak sklecić zdanie.

Komentarz: zanonimizowany1291595
2019-11-28
00:27

bojeremiasz Junior

Granie w VR izoluje od otoczenia? W przypadku gier multiplayer jest jednak odwrotnie - to płaskie gry izolują bardziej niż VR. W VR gdy spotykamy drugą osobę, możemy z nią swobodnie porozmawiać i zobaczyć jak gestykuluje - ogólnie wrażenie obecności drugiej osoby jest nieporównywalnie większe, niż w "naleśnikach".

Komentarz: bojeremiasz
2019-11-27
16:57

Harry M Legend

Harry M

Ja proszę o VR więc proszę Spencera o wycofanie swoich słów.

A tak na serio, to patrząc na gameplaye z gier VR multiplayer nie uważam ich za jakieś izolujacę. Ludzie bardzo fajnie się wczuwają i współpracują w tych grach.

Komentarz: Harry M
2019-11-27
10:35

zanonimizowany714315 Legend

Nokie pewnie tez sobie kupili bo nie mieli co z pieniedzmi robic i celowo ja spuscili na samo dno

Komentarz: zanonimizowany714315
2019-11-27
00:36

krzychu33 Legionista

Ta moze 5 % tutaj ma VR, Microsoft pewnie przeanalizował możliwy zysk i stwierdził ze szkoda się męczyć dla drobnych a MS to nie Sony to tez PC a kompa na VR ma mało kto ma, oni nie opierają biznesu na samych konsolach jak Sony, dlatego PC dostaje tez gry z konsoli zielonych, Nie porównujcie decyzji MS do Sony która opiera biznes głównie na konsolach a MIcrosoft na PC jak do tej pory to firma na M jest najbogatsza na świecie czy tam na 2 miejscu a Sony może w top 100 , może Sony robi lepsze konsole ale nie znaczy MS robi zle pod strona biznesowa dla siebie nie wchodząc w to.

Komentarz: krzychu33

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl