Xbox Scarlett postawi na płynność rozgrywki i szybkie ładowanie

Rozmawiając z serwisem Gamespot Phil Spencer - szef marki Xbox - stwierdził, że w przypadku konsoli nowej generacji jego firma chce postawić na płynność rozgrywki oraz szybkie wczytywanie danych. Jego zdaniem ma to pozwolić na znaczące poprawienie grywalności.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Płynność rozgrywki jednym z filarów nowej generacji wg Microsoftu. - Xbox Scarlett postawi na płynność rozgrywki i szybkie ładowanie - wiadomość - 2019-08-13
Płynność rozgrywki jednym z filarów nowej generacji wg Microsoftu.

W wywiadzie udzielonym serwisowi Gamespot Phil Spencer - szef marki Xbox - ujawnił kilka nowych informacji na temat kolejnej konsoli Microsoftu, znanej póki co pod nazwą Project Scarlett. Okazuje się, że w przypadku następnej generacji gigant z Redmond chce postawić na wysoką liczbę klatek animacji na sekundę oraz bardzo szybkie czasy ładowania. Ma to być recepta, która pozwoli poprawić grywalność.

Myślę, że obszarem, na którym naprawdę chcemy się skupić w przypadku następnej generacji, jest liczba klatek animacji i grywalność. Upewnienie się, że gry ładują się niesamowicie szybko, sprawienie, że działają z najwyższą możliwą liczbą klatek na sekundę. Jesteśmy również firmą zajmującą się systemem Windows, więc widzimy pracę, która jest wykonywana dla platformy PC i to, co robią programiści. Ludzie uwielbiają 60 klatek na sekundę w grach, więc sprawianie, by gry działały w 4K i 60 FPS - myślę, że to będzie dla nas prawdziwy cel w przypadku tego projektu - powiedział Phil Spencer.

To jednak nie wszystko - firma chce też upewnić się, że sprzęt będzie kompatybilny zarówno z grami, jak i... kontrolerami obecnej generacji.

Chcemy się upewnić, że gracze posiadający różne generacje będą mogli grać ze sobą. Kiedy zdarzy się, że kupisz konsolę nowej generacji wcześnie i zostawisz kogoś z tyłu, to jeśli gry (w które gracie - przyp. red.) będą dostępne na obydwu platformach, będziesz mógł zagrać w nie z wykorzystaniem funkcji cross-gen.

Kolejną rzeczą, która będzie dla nas trochę nowa, jest fakt, że będziemy chcieli również uszanować kompatybilność kontrolerów, które posiadasz. W tej generacji wypuściliśmy kontroler Elite, wykonaliśmy pracę nad kontrolerami, a ludzie zainwestowali w spersonalizowane urządzenia, w rzeczy, które kochają. Chcemy, aby były kompatybilne również z przyszłymi generacjami naszej konsoli. Więc rzeczy, które kupiłeś od nas, czy to gry, czy też kontrolery, których używasz, chcemy mieć pewność, że w przyszłości będą kompatybilne z najnowszą wersją naszej konsoli - dodał szef marki Xbox.

Warto odnotować, że podobne podejście do wstecznej kompatybilności (przynajmniej w zakresie gier) potwierdził już koncern Sony. Nacisk na mityczne 120 FPS-ów” w dotychczasowych wypowiedziach sugeruje też, że również Japończycy planują zwrócić większą uwagę na płynność rozgrywki.

Przypominamy, że Xbox Scarlett został oficjalnie zapowiedziany w czasie tegorocznych targów E3. Konsola powinna trafić na rynek zimą 2020 roku.

  1. Xbox - strona oficjalna
  2. Xbox Scarlett pozytywnie mnie zaskoczył, ale PS5 łatwo nie odpuści
  3. Xbox Scarlett – jaki będzie następca Xbox One X?
Podobało się?

42

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox
2019-08-15
22:34

zanonimizowany1291595 Legend

😒

Przestańcie płakać o te fpsy w co drugim temacie. Napiszcie coś nowego.

Komentarz: zanonimizowany1291595
2019-08-15
18:56

zanonimizowany1146443 Senator

U mnie z kolei czasami nie działa przycisk RB (odpowiednik R1 na dualshockach). Podczas grania w Fifę jest to bardzo irytujące.

Komentarz: zanonimizowany1146443
2019-08-14
16:33

kAjtji Senator

kAjtji

Z tymi FPSami, to jest różnie. Czasem 30fps jest lepsze od niestabilnych 60, a czasem nie. W niektórych grach spadki z 60 do choćby 55 są mocno odczuwalne, a w niektórych jak spadnie ci z 60 do 40 może minąć chwila, zanim się zorientujesz.

Ale generalnie łatwiej jest zrobić stałe 30fps niż niestabilne 60fps, które dobrze wygląda.

Komentarz: kAjtji
2019-08-14
10:00

Jarekabc Chorąży

😃

Może w końcu koniec ery 30 klatek, 60 klatek powinno być w każdej grze, i nie wierzę hasłom że 30 jest lepsze niż niestabilne 60, zawsze większa liczba wyświetlanych klatek jest w cenie, i też nie jest tak że pewne gatunki gier nie potrzebują 60 klatek, obojętnie czy gra dynamiczna czy nie po prostu obraz jest stabilny i nie męczy oczu, ja bardzo się cieszę że coś w temacie płynności rozgrywki w końcu się ruszyło po tyłu latach, producenci konsol powinni dać ultimatum, chcesz robić gry na nasze konsole to musisz je zrobić w 60 klatkach lub więcej ale nie mniej

Komentarz: Jarekabc
2019-08-14
02:42

XoniC Generał

XoniC

Jeśli chodzi o jakość wykonania kontrolerów do xboxa, to mogliby się trochę lepiej postarać. W moim przypadku krawędzie po wewnętrznej stronie odstają i są dosyć ostre. Lewy trigger po wciśnięciu się blokuje, a prawy skrzypi. Kontroler od PS4 Pro używam dużo częściej i nie mam z nim takich problemów.

Komentarz: XoniC

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl