PewDiePie podpisał umowę na wyłączność z YouTube
YouTube ogłosił wczoraj, że od teraz najpopularniejszy solowy youtuber - PewDiePie - będzie streamował wyłącznie na platformie Google'a. Nie podano jednak żadnych szczegółów współpracy.


Serwis YouTube ogłosił wczoraj, że podpisał umowę na wyłączność z najpopularniejszym solowym youtuberem na świecie - Felixem „PewDiePie” Kjellbergiem. Obejmuje ona transmisje na żywo, które od teraz Felix będzie mógł prowadzić tylko na platformie Google’a. Nie podano żadnych szczegółów współpracy, a więc nie wiemy, ile kosztowało firmę „zdobycie” PewDiePie’a na wyłączność, ani na jaki czas została podpisana umowa.
PewDiePie posiada obecnie ponad 104 mln subskrybcji na swoim kanale na platformie YouTube. Czyni go to największym solowym youtuberem na świecie, a jego wynik do tej pory udało się przebić tylko indyjskiemu kanałowi muzycznemu (ponad 137 mln subskrybcji). Oto jak o tej współpracy wypowiedział się sam Felix (via GameRant):
Streaming na żywo jest tym, na czym chce się skupić teraz i w kolejnych latach, więc możliwość współpracy z YouTube i bycie jedną z pierwszy osób korzystających z nowych funkcji jest niezwykle ekscytująca w kontekście przyszłości.
Oprócz PewDiePie’a wyłącznie dla YouTube streamują także m.in. Rachell „Valkyrae” Hofstetter, Lachlan „Lachlan” Power czy też Jack „CouRage” Dunlop. Zatrudnianie streamerów na własność nie jest niczym nowym w branży. W zeszłym roku było bardzo głośno o transferze Richarda Tylera „Ninjy” Blevinsa, który z Twitcha przeniósł się na konkurencyjną platformę Microsoftu – Mixera. Również tylko tam obecnie streamuje Michael „Shroud” Grzesiek. Podobną politykę ekskluzywnych streamerów zastosował później także Twitch oraz Facebook.
Komentarze czytelników
zanonimizowany1225324 Generał
paw didi a nawet xywy nie potrafi dobrze swojej napisac
Emiliano666 Konsul
Gościu głupi nie jest, pęge trzepie niezłą, a płaczki narzekajo że sie sprzedał xD durne ludzie wieczne zazdrosne, je**ć ich.
not2pun Senator

Ja nie mogę zrozumieć jednego dość spora cześć yutuberów posiada widzów w gronie której moc nabywcza jest dość niewielka, jaki sens widzi ktoś w puszczaniu u nich reklam? nikt nie bada np przedziałów wiekowych widzów?
W sumie moze to i lepiej bo to by się okazało że reklamodawcy wyrzucają kasę w błoto, a tak google zarabia.
RMK_99 Pretorianin

Elosidzej: jakich reklam ? tylko skończony d.... ma włączone reklamy. Od tego są uBlock + NoScript by niebyło reklam, bo niektóre serwisy tak jak TVN czy Polsat dają 5 minut transmisji i 40 minut reklam, nie wspominając że czasami nie można dostać się do treści tak jest zawalone reklamami. A co do samych streamerów to idą tam gdzie więcej płacą czy to takie trudne do zrozumienia ?