Pete Hines: mimo wszystko warto było zrobić Fallouta 76

Pete Hines, wiceprezes Bethesdy ds. globalnego marketingu i komunikacji, uważa, że mimo słabych recenzji i niezbyt dobrego efektu finalnego warto było stworzyć Fallouta 76. Przyznaje, że studio chciało spróbować czegoś nowego, a porażka nie oznacza, że nie powinno się podejmować nieszablonowych działań.

Konrad Serafiński

Fallout 76 może nie był najbardziej udany, ale warto było spróbować. Tak twierdzi Pete Hines. - Pete Hines: mimo wszystko warto było zrobić Fallouta 76 - wiadomość - 2020-03-08
Fallout 76 może nie był najbardziej udany, ale warto było spróbować. Tak twierdzi Pete Hines.
W SKRÓCIE:
  1. Pete Hines, wiceprezes Bethesdy ds. globalnego marketingu i komunikacji, udzielił wywiadu kanałowi Kinda Funny.
  2. W rozmowie poruszono temat Fallouta 76.
  3. Hines stwierdził, że mimo wszystkich problemów, warto było zrobić tę grę i spróbować czegoś nowego.

Bethesda zdecydowanie nie ułatwiła sobie życia, wypuszczając na rynek Fallouta 76. Tytuł sprawiał problemy od dnia premiery, a nawet wcześniej, bo niepokojące doniesienia napływały do sieci już z etapu testów wersji beta. Ostatecznie przełożyło się to na słabe recenzje i ogólne rozczarowanie fanów. Prawie półtora roku po debiucie produkcja nadal miewa kłopoty. Warto dodać, że Fallout 76 był pierwszym tytułem wieloosobowym, za którego produkcję wzięła się Bethesda (The Elder Scrolls Online jest dziełem ZeniMax Online).

Pete Hines uważa, że mimo wszystkich problemów gry, warto było spróbować czegoś nowego. Wiceprezes Bethesdy ds. globalnego marketingu i komunikacji był gościem w programie We Have Cool Friends na kanale Kinda Funny w serwisie YouTube. Tam opowiedział co nieco o przeszłości i przyszłości Fallouta 76:

Próbowaliśmy czegoś, co było sporą zmianą kierunku dla studia. A to, iż ostatecznie nie poszło za dobrze, nie oznacza, że nie powinieneś tego robić. To znaczy tylko, że musisz wyciągnąć lekcję z tego, co finalnie nie wyszło, by następnym razem spróbować czegoś zupełnie innego w nadziei, że unikniesz niektórych z tych problemów.

Pete Hines zauważa również, że deweloperzy Bethesdy chcieli zwyczajnie nieco rozszerzyć swoją działalność i spróbować swoich sił w projekcie innym niż to, co robili do tej pory. Nie oznaczało to jednak odcięcia się od typu produkcji, z których byli najbardziej znani, czyli nastawionych na eksplorację gier RPG dla jednego gracza:

Dlatego ogłosili Starfield. Chcieliśmy dać do zrozumienia graczom, że zamierzamy stworzyć kolejną epicką grę role playing dla jednego gracza. Nie skończyliśmy z tym. Chcieliśmy tylko spróbować czegoś, co byłoby bardziej wspólne i online, by zobaczyć jak to jest.

Hines na potwierdzenie swych słów przywołał przykład Horizon: Zero Dawn. Twórcy tytułu, czyli Guerrilla Games, byli znani przede wszystkim z serii Killzone. Ostatecznie jednak odważyli się zrobić krok w nieznanym kierunku i stworzyć grę akcji TPP z otwartym światem i elementami RPG. Oczywiście jakość i odbiór Fallouta 76 i przygód Aloy były zdecydowanie inne, ale zarówno Guerrilla, jak i Bethesda chciały spróbować czegoś nowego.

Przypomnijmy, że Fallout 76 (wraz z dużą aktualizacją Wastelanders) 7 kwietnia zadebiutuje na Steamie. Do tej pory pecetowi gracze byli zmuszeni do aktywacji gry przez serwis Bethesda.net. Czy wprowadzenie do gry ludzkich postaci niezależnych wyjdzie produkcji na dobre? Przekonamy się już za miesiąc.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Fallout 76
  2. Recenzja gry Fallout 76 - zlepek wszystkiego i niczego
  3. Kompendium wiedzy o Fallout 76
Fallout 76

Fallout 76

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2018

Informacje o Grze
4.6

GRYOnline

3.2

Gracze

7.6

Steam

5.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

27

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2020-03-09
00:15

zanonimizowany1306555 Pretorianin

No racja, warto było marnować na to czas zamiast skupić się na nowej odsłonie z pełną, rozwiniętą ścieżką fabularną... Faktycznie...

Komentarz: zanonimizowany1306555
2020-03-09
14:27

Rezort Generał

Rezort

Warto było, spędziłem w F76 270h i nadal gram. Grałem we wszystkie (przeszedłem je wszystkie oprócz 4) części ale tak długo gram tylko w 76.

Komentarz: Rezort
2020-03-09
17:26

eli0n Generał

eli0n

"...że nie powinno się podejmować nieszablonowych działań"

Przecież działania były bardzo "szablonowe". Zrobić niedorobiony gniot i zażądać od użytkowników wielkiego szmalu. Obiecać materiały promocyjne w wysokiej jakości a wysłać śmieci.

Niech już ten Pan się lepiej nie błaźni. Najlepsze co może zrobić ta firma to zamilknąć na jakiś czas w którym stworzą coś co zatrze niemiłe wspomnienia większej części klientów.
Jestem przekonany że Bethesda jest to graczom winna. Dobrym gestem byłoby również aby ten najbliższy hicior miał przystępną dla graczy cenę. Tak się odbudowuje wizerunek a nie piernicząc głupoty.

P.S. "nastawionych na eksplorację gier RPG dla jednego gracza"

Eksploracji kont i portfeli użytkowników. Żałosne pitolenie.

Komentarz: eli0n
2020-03-10
08:07

zanonimizowany1285878 Senator

😊

F76 mimo moich obaw przed premierą okazał się strzałem w 10 :) W obecnej formie oprócz kółku glitchy grze nie można nic zarzucić. Warunek, trzeba lubić taką konstrukcję świata, eksplorację. Dziwię się Hinesowi, że próbuje w jakiś tam sposób delikatnie się tłumaczyć. Chcę udobruchać niezadowolonych i hejterów? Ci pierwsi po prostu nie grają. A Ci drudzy nigdy nie grali a hejtują, jak większość obecnych tu GOL owych "ekspertów" :)

Komentarz: zanonimizowany1285878
2020-03-10
15:07

Sverrir Centurion

Sverrir
😢

Ten mem był śmieszny jakiś czas, dajmy mu odejść w spokoju. Fallout RIP [*]

Komentarz: Sverrir

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl