PC-towe Rise of the Tomb Raider ze wsparciem dla DirectX 12
Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za PC-tową wersję gry Rise of the Tomb Raider, wypuściło nowy patch, który wprowadził wsparcie dla bibliotek DirectX 12. Oprócz tego produkcja doczekała się kilku innych usprawnień.
Kamil Zwijacz
Studio Nixxes Software zaktualizowało PC-towe wydanie (wersja ze Steama – edycja z Windows Store otrzyma patch w ciągu kilku najbliższych dni) Rise of the Tomb Raider. Najnowszy patch dodał przede wszystkim obsługę bibliotek DirectX 12. Według deweloperów, w niektórych przypadkach nowe API może znacząco wpłynąć na wydajność produkcji. Jako przykład podano jedną ze scen z gry. Na komputerze wyposażonym w procesor Intel i7-2600 i kartę grafiki GeForce GTX 970, przy użyciu DirectX 11, na wysokich ustawieniach graficznych uzyskano 46 klatek na sekundę, a z DirectX 12 60 klatek. Oczywiście nie we wszystkich przypadkach zauważy się poprawę, gdyż twórcy zaznaczyli, że Rise of the Tomb Raider jest jedną z pierwszych gier korzystających z najnowszych bibliotek, więc jest jeszcze dużo miejsca na poprawę.

Pozostałe elementy nowego patcha:
- obsługa technologii NVIDIA VXAO Ambient Occlusion;
- nowy benchmark umożliwiający sprawdzenie wydajności na różnych systemach;
- usprawnione działanie HBAO+;
- usprawnione działanie motion blur w trybie stereoskopowego 3D;
- mniejsze usprawnienia związane z optymalizacją i błędami.
Dodatkowo zaznaczono jeszcze, że w razie problemów z najnowszą aktualizacją, można wrócić do wcześniejszej wersji, którą znajdziecie w ustawieniach gry, w zakładce beta. Odpowiedni build oznaczono numerem 629.1.
Rise of the Tomb Raider dostępne jest obecnie na konsolach Xbox One, Xbox 360 oraz komputerach osobistych. Produkcja zadebiutowała najpierw na sprzęcie Microsoftu, jednak po kilku miesiącach ukazała się także na PC-tach. Za tytuł odpowiada studio Crystal Dynamics, jednak przeniesieniem go na „blaszaki” zajęła się ekipa Nixxes Software, która ma na swoim koncie konwersje takich hitów jak Deus Ex: Bunt Ludzkości, Hitman: Rozgrzeszenie czy też poprzedniego Tomb Raidera.

Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii
Rise of the Tomb Raider
Data wydania: 10 listopada 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
- patche i aktualizacje
- Crystal Dynamics
- Nixxes Software
- DirectX 12
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany146624 Legend
Nie dziękuję, nie będę z tego powodu updatował gry, bo nie mam zamiaru ... jej nie zaktywować przez 24H (OC robiłem chyba z 10 razy od tamtej pory) . Wolę pozostać offline i spokojnie sobie grać ;)
VanDust Generał

Jak na wstrząsającą rewolucję powiem krótko - szału ni ma....
zanonimizowany549081 Konsul
Nie ma w ogóle. Tak jak w przypadku DX11 , Windows Vista i Games for Windows Live (mamy powtórkę z historii): dużo hałasu o nic. Mniejsza część pisze o poprawie właśnie o te magiczne 10 fps. Z kolei większość mówi, że DX12 nie jest dobry pod SLI ( w ogóle póki co nie obsługuje) i ogólnie miała być rewolucja, a jej nie ma. Na gry robione od podstaw z użyciem DX12 (te będą najważniejsze), poczekamy pewnie z 2-3 lata.
YourEnemy Chorąży
Przed chwilą sprawdziłem. Overall score z DX12 włączonym około 58, z wyłączonym 68. Czyli 10 na minus.
(8GBRAM, i3-4160, GTX760)
Patryx0 Konsul

Jeżeli DX12 odciąża CPU, to dobra wiadomość dla posiadaczy AMD'ków - przyda się mieć. ;)