Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 października 2021, 18:19

Path of Exile: Scourge zapowiada piekielnie dobrą zabawę

Path of Exile wkrótce otrzyma dodatek Scourge. Zapowiadane atrakcje: wizyta w demonicznym wymiarze, splugawianie przedmiotów, ważne zmiany w drzewku umiejętności i wiele więcej.

W SKRÓCIE:
  1. zapowiedziano rozszerzenie Path of Exile: Scourge, które ukaże się 22 października na PC i 27 października na PS4, PS5, XONE, XSX/S;
  2. dodatek pozwoli przenieść się do alternatywnej wersji świata Wraeclast pełnej demonów oraz splugawić przedmioty gracza;
  3. ponadto otrzymamy poprawki balansu, wliczając w to zmiany w drzewku umiejętności pasywnych.

Path of Exile wkrótce otrzyma kolejne rozszerzenie o podtytule Scourge. Ujawniono je podczas wczorajszej transmisji, w trakcie której podano też wiele informacji na temat owego dodatku oraz zaprezentowano jego zwiastun. Materiał znajdziecie poniżej.

Główną atrakcją rozszerzenia będzie tytułowa Plaga. Nie, nie chodzi o inwazję zombie czy innych nieumarłych, ale o armię demonów z piekła rodem. Tych jednak nie znajdziemy ot tak w trakcie eksploracji świata Wraeclast. Po debiucie rozszerzenia nasza postać otrzyma nowy przedmiot: The Blood Crucible. Ten, zgodnie z nazwą, będzie wypełniał się krwią wrogów pokonanych przez bohatera.

Po zebraniu odpowiedniej ilości czerwonego płynu będziemy mogli przenieść się do alternatywnej, zrujnowanej wersji Wraeclast opanowanej przez piekielne stwory. Im więcej krwi zgromadzimy, tym dłużej będziemy mogli pozostać w tym spopielonym świecie, co przełoży się na cenniejsze nagrody – o ile przetrwamy coraz trudniejsze starcia z hordami demonów. Ponadto The Blood Crucible pozwoli splugawić przedmioty, dając im potężne modyfikatory (oraz klątwy, czyli negatywne efekty). Proces będzie można powtarzać aż do uzyskania interesującej nas kombinacji.

Path of Exile: Scourge przyniesie ze sobą też nowe klejnoty, takie jak tornado (które będziemy mogli podpalić lub wzbogacić innym żywiołem) oraz niszczycielski miecz energii. Prócz tego autorzy ponownie wzięli na warsztat balans gry. Przełoży się to choćby na zmiany związane ze zdolnościami pasywnymi, z których część jest obecnie bardzo rzadko używana przez graczy. Wiele z co bardziej niszowych „perków” zniknie z drzewka umiejętności – ale nie zupełnie, bo zamiast nich pojawią się ikony reprezentujące specjalne mistrzostwa. Te dadzą nam dostęp do sześciu bonusów po wykupieniu pierwszego pasywnego „skilla” z danej gałęzi.

Twórcy PoE szykują ważne zmiany w zdolnościach pasywnych.

Studio Grinding Gear Games wspomniało też o zmianach w końcowej zawartości PoE (tzw. endgame), wprowadzeniu ligi Ekspedycji do podstawowej wersji gry, planowanych na przyszły rok usprawnieniach Atlasu oraz wielu innych nowościach, które zobaczymy w kolejnych miesiącach.

Premiera Path of Exile: Scourge odbędzie się 22 października na komputerach osobistych oraz 27 października na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

  1. Oficjalna strona gry Path of Exile
  2. Recenzja gry Path of Exile - darmowy konkurent najlepszych gier hack'n'slash
  3. Path of Exile – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej