Path of Exile: Scourge zapowiada piekielnie dobrą zabawę
Path of Exile wkrótce otrzyma dodatek Scourge. Zapowiadane atrakcje: wizyta w demonicznym wymiarze, splugawianie przedmiotów, ważne zmiany w drzewku umiejętności i wiele więcej.

- zapowiedziano rozszerzenie Path of Exile: Scourge, które ukaże się 22 października na PC i 27 października na PS4, PS5, XONE, XSX/S;
- dodatek pozwoli przenieść się do alternatywnej wersji świata Wraeclast pełnej demonów oraz splugawić przedmioty gracza;
- ponadto otrzymamy poprawki balansu, wliczając w to zmiany w drzewku umiejętności pasywnych.
Path of Exile wkrótce otrzyma kolejne rozszerzenie o podtytule Scourge. Ujawniono je podczas wczorajszej transmisji, w trakcie której podano też wiele informacji na temat owego dodatku oraz zaprezentowano jego zwiastun. Materiał znajdziecie poniżej.
Główną atrakcją rozszerzenia będzie tytułowa Plaga. Nie, nie chodzi o inwazję zombie czy innych nieumarłych, ale o armię demonów z piekła rodem. Tych jednak nie znajdziemy ot tak w trakcie eksploracji świata Wraeclast. Po debiucie rozszerzenia nasza postać otrzyma nowy przedmiot: The Blood Crucible. Ten, zgodnie z nazwą, będzie wypełniał się krwią wrogów pokonanych przez bohatera.
Po zebraniu odpowiedniej ilości czerwonego płynu będziemy mogli przenieść się do alternatywnej, zrujnowanej wersji Wraeclast opanowanej przez piekielne stwory. Im więcej krwi zgromadzimy, tym dłużej będziemy mogli pozostać w tym spopielonym świecie, co przełoży się na cenniejsze nagrody – o ile przetrwamy coraz trudniejsze starcia z hordami demonów. Ponadto The Blood Crucible pozwoli splugawić przedmioty, dając im potężne modyfikatory (oraz klątwy, czyli negatywne efekty). Proces będzie można powtarzać aż do uzyskania interesującej nas kombinacji.
Path of Exile: Scourge przyniesie ze sobą też nowe klejnoty, takie jak tornado (które będziemy mogli podpalić lub wzbogacić innym żywiołem) oraz niszczycielski miecz energii. Prócz tego autorzy ponownie wzięli na warsztat balans gry. Przełoży się to choćby na zmiany związane ze zdolnościami pasywnymi, z których część jest obecnie bardzo rzadko używana przez graczy. Wiele z co bardziej niszowych „perków” zniknie z drzewka umiejętności – ale nie zupełnie, bo zamiast nich pojawią się ikony reprezentujące specjalne mistrzostwa. Te dadzą nam dostęp do sześciu bonusów po wykupieniu pierwszego pasywnego „skilla” z danej gałęzi.
Studio Grinding Gear Games wspomniało też o zmianach w końcowej zawartości PoE (tzw. endgame), wprowadzeniu ligi Ekspedycji do podstawowej wersji gry, planowanych na przyszły rok usprawnieniach Atlasu oraz wielu innych nowościach, które zobaczymy w kolejnych miesiącach.
Premiera Path of Exile: Scourge odbędzie się 22 października na komputerach osobistych oraz 27 października na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
- Oficjalna strona gry Path of Exile
- Recenzja gry Path of Exile - darmowy konkurent najlepszych gier hack'n'slash
- Path of Exile – poradnik do gry
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Dragoon84 Generał
Zapomnijmy o "poprzednim" PoE - ono już nigdy nie wróci i już teraz nie ma sensu w nie grać. Nadchodzi NOWE!
zanonimizowany1354104 Centurion
Aż się ciepło na serduszku zrobiło od nawiązań do Berserka.
krykry Generał
Zakładam że "Scourge" ma zastąpić "Beyond"? Tak samo jak Expedition właśnie zastąpiło Perandusa, który zostaje usunięty z gry w 3.16. Wygląda na to że z kolejnymi ligami usuwają starocie które nikogo nie interesują, a dodają zamienniki.
pavlaq89 Legionista

Z ciekawości sprawdziłem w Wordzie ile zajmują patch notes. 28 tysięcy słów! Niemal 80 stron! Toż to szaleństwo! Zamierzam iść na żywioł i grać bez wnikania w szczegóły, bo jeżeli to zrobili dobrze, to będzie się grało zauważalnie lepiej. Same modele potworów w tym dodatku przyprawiają o gęsią skórkę. Dawno się tak nie nakręciłem na ligę.
kaagular Generał
Po lidze przerwy może zajrzę ale pewnie znowu okaże się, że te nowości to praktycznie to samo w nowym papierku. Nie chce mi się wnikać w zmiany, ale jakoś o fundamentalnych sprawach nie słyszę. Zmiany w drzewku przeciętnego gracza nic nie interesują, ten cały nowy wymiar to nie wiem, pewnie po prostu następne naparzanie. Czy ja się doczekam jakiś QoL albo tego, żeby drop sprawiał radość?