Wczesny dostęp Path of Exile 2 został opóźniony o trzy tygodnie. Problemem jest funkcja współdzielenia mikropłatności pomiędzy „jedynką” a „dwójką”.
Przychodzę z bardzo przykrą wiadomością dla wszystkich fanów hack’n’slashów, którzy wyczekują debiutu Path of Exile 2. Studio Grinding Gear Games poinformowało właśnie o opóźnieniu premiery wczesnego dostępu gry. Pierwotnie miał on wystartować 15 listopada, jednak data ta została przesunięta o trzy tygodnie – zagramy dopiero 6 grudnia.
Reżyser gry, Jonathan Rogers, w powyższym materiale tłumaczy powód owej decyzji. Problem leży w „pracach nad infrastrukturą po stronie serwera”, które zajmują twórcom dłużej, niż się spodziewali. Dokładniej chodzi tu o mikropłatności, które mają być współdzielone pomiędzy PoE a PoE 2.
Jedną z kluczowych obietnic, które złożyliśmy, jest to, że wszystkie mikropłatności będą działać w PoE 1 i 2. Aby to zrobić, musimy zintegrować systemy kont nie tylko dla PoE 1 i 2, ale także dla konsol. Oznacza to zmianę wielu rzeczy. Nie tylko musimy stworzyć wiele nowych systemów, ale również upewnić się, że wszystkie stare dane są z nimi wstecznie kompatybilne.
Sytuacja ta stworzyła liczne problemy logistyczne, a twórcy podczas migracji danych znaleźli w nich „różnego rodzaju dziwne demony”. Mowa tu o kontach z takimi samymi nazwami, adresami email czy nawet Steam ID. Z tego powodu, twórcy potrzebują nieco więcej czasu, aby gracze nie utracili rzeczy, za które zapłacili.
To całkowicie moja wina, przepraszam. To naprawdę boli.
Na pocieszenie Rogers przekazał, że za około 4 tygodnie studio zorganizuje specjalną transmisję, podczas której zaprezentowana zostanie zawartość wczesnego dostępu Path of Exile 2. Warto również przypomnieć, że nie dla wszystkich będzie on dostępny za darmo.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).