Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2021, 18:14

Twórcy Outriders w ogniu krytyki graczy narzekających na endgame

Twórcy Outriders z polskiego studia People Can Fly postanowili wyjaśnić, jak działa system obrażeń w ich nowej produkcji. Społeczność nie była tym jednak zainteresowana. Zamiast tego gracze zaczęli narzekać na zły projekt endgame’u.

Udany debiut strzelanki Outriders od polskiego studia People Can Fly nie był pozbawiony problemów – gracze narzekali na znikający ekwipunek, a deweloperzy wydawali kolejne patche i rekompensowali straty. Mimo ogólnego sukcesu, tytułowi wciąż daleko do ideału. Twórcy nie przestali jednak łatać Outriders – ostatnia aktualizacja przyniosła zmiany m.in. w mechanice obrażeń, która została szczegółowo objaśniona. Coś, co powinno zainteresować społeczność, tylko ją rozdrażniło. Fani zarzucili polskim producentom, że wprowadzone rozwiązanie uczyni jeszcze bardziej defensywnym endgame, który i tak już kładzie nacisk na obronę.

Kłóci się to z wyobrażeniem graczy na temat dobrej zabawy. Tym bardziej, że wspomniany endgame w dużej mierze opiera się o tryb ekspedycji, w którym w określonym czasie trzeba pokonywać potężnych bossów. Ci mają masę punktów zdrowia i zadają ogromne obrażenia, więc ich ubicie – nagradzane legendarnymi przedmiotami – sprowadza się zwykle do stworzenia tzw. szklanej armaty, czyli postaci zadającej możliwie najwyższe obrażenia kosztem słabej obrony, przez co jej śmierć jest kwestią otrzymania raptem kilku ciosów.

Gracze wydają się nie mieć złudzeń i uważają, że ta sytuacja wynika ze złego projektu Outriders. Użytkownicy Reddita, którzy wypowiedzieli się pod ostatnim komunikatem deweloperów, zarzucają im nieprzemyślenie kwestii endgame’u i wypunktowują, że tytuł miał wynagradzać agresywny, a nie zachowawczy styl gry. Zwłaszcza że ten ostatni nie sprawdza się w ekspedycjach z niewielkim limitem czasu, takich jak np. Boom Town. Zdaniem społeczności tykający zegar wyklucza się z eksperymentowaniem z „buildami” i zapewniającym większe szanse przeżycia podejściem defensywnym.

Czy deweloperzy z People Can Fly wezmą sobie do serc uwagi graczy i chociaż spróbują naprawić grę? Z pewnością dowiemy się tego w najbliższym czasie. Przypomnijmy, że Outriders jest dostępne od 1 kwietnia na PC, PS4, PS5, XONE i XSX|S, a także w usłudze Xbox Game Pass.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej