Otwarty świat Hell is Us wymaga karty graficznej za 9000 zł, aby osiągnąć 30 fps w 4K. Gracze zagrali w demo i wydali werdykt
Wczorajsze demo Hell Is Us spotkało się z dosyć ciepłym odbiorem na Steamie. Autorzy wyjaśnili również kwestię zaskakująco wysokich wymagań sprzętowych.

Wczoraj studio Rogue Factor i firma Nacon udostępniły pierwsze demo Hell Is Us, czyli przygodowej gry akcji osadzonej w nietypowym otwartym świecie, łączącym elementy współczesności i fantastyki. Warto przyjrzeć się, jak zostało ono przyjęte.
- Wczorajszy rekord aktywności dema wyniósł 3748 graczy bawiących się równocześnie na Steamie, co jest solidnym wynikiem.
- Demo mierzy się z rozmaitymi problemami technicznymi. Przede wszystkim na kartach Nvidia GeForce z serii 40 i 50 ma tendencję do zawieszania się na generowanym na silniku filmiku wprowadzającym.
- Twórcy pracują nad poprawką, ale na razie rekomendują obniżenie ustawień graficznych i wyłączenie wszystkich uscalerów (DLSS, FSR i XeSS). Ten błąd dotyczy tylko tego filmiku, więc gdy ten dobiegnie końca i rozpoczniemy rozgrywkę, wtedy możemy wrócić do menu i podwyższyć ustawienia oraz włączyć upscalery.
Gracze oceniają demo Hell is Us
Czytając opinie graczy na forum Steama, można stwierdzić, że demo zostało przyjęte dosyć ciepło, choć o zachwytach nie ma mowy. Ludziom zdecydowanie podoba się klimat i ciekawie zaprojektowany świat. Dosyć dobre wrażenie zrobił także system walki, choć część osób podkreśla, że trzeba go jeszcze podkręcić, tak aby uderzenia sprawiały wrażenie mocniejszych. Przydałoby się także zwiększyć różnorodność wrogów oraz ulepszyć animacje.
Demo jest także okazją do sprawdzenia optymalizacji. To ważne, gdyż spore zamieszanie wywołały wysokie wymagania sprzętowe (via 3Djuegos), według których potrzeba kart Nvidia GeForce RTX 4090 24 GB lub AMD Radeon RX 7900 XTX 24 GB, aby uzyskać 30 klatek/s w 4K i najwyższych ustawieniach. Twórcy tłumaczą jednak, że to sytuacje graniczne.
W rzeczywistości te karty na tych ustawieniach będą najczęściej wyświetlały znacznie więcej fps-ów, ale nie zawsze dadzą radę utrzymać stabilne 60 kl/s, więc dlatego autorzy podali 30 kl/s jako poziom poniżej który gra nie zejdzie na takim sprzęcie, a nie jako stały poziom wydajności, jaki zapewnią tak mocne pecety.
Patrząc po opiniach na Steamie, tłumaczenia autorów są przekonujące. Większość opinii o optymalizacji dema jest w miarę pozytywnych, co jest tym ważniejsze, że grę zbudowano na silniku Unreal Engine 5, który miewa problemy z wydajnością w grach z otwartym światem.
Hell Is Us zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Premiera zaplanowana została na 4 września tego roku.
Warto dodać, że na Steamie gra kosztuje 231,99 zł, co jest drugą najwyższą ceną na świecie. Wydaje się więc, że wydawca skorzystał z kiepskiego automatycznego przelicznika walut tego serwisu, który mocno zawyża ceny w złotówkach. Skontaktowaliśmy się już z twórcami z prośbą o przyjrzenie się tej sprawie i rozważenie manualnego ustawienia ceny.