Wczorajsze demo Hell Is Us spotkało się z dosyć ciepłym odbiorem na Steamie. Autorzy wyjaśnili również kwestię zaskakująco wysokich wymagań sprzętowych.
Wczoraj studio Rogue Factor i firma Nacon udostępniły pierwsze demo Hell Is Us, czyli przygodowej gry akcji osadzonej w nietypowym otwartym świecie, łączącym elementy współczesności i fantastyki. Warto przyjrzeć się, jak zostało ono przyjęte.
Czytając opinie graczy na forum Steama, można stwierdzić, że demo zostało przyjęte dosyć ciepło, choć o zachwytach nie ma mowy. Ludziom zdecydowanie podoba się klimat i ciekawie zaprojektowany świat. Dosyć dobre wrażenie zrobił także system walki, choć część osób podkreśla, że trzeba go jeszcze podkręcić, tak aby uderzenia sprawiały wrażenie mocniejszych. Przydałoby się także zwiększyć różnorodność wrogów oraz ulepszyć animacje.
Demo jest także okazją do sprawdzenia optymalizacji. To ważne, gdyż spore zamieszanie wywołały wysokie wymagania sprzętowe (via 3Djuegos), według których potrzeba kart Nvidia GeForce RTX 4090 24 GB lub AMD Radeon RX 7900 XTX 24 GB, aby uzyskać 30 klatek/s w 4K i najwyższych ustawieniach. Twórcy tłumaczą jednak, że to sytuacje graniczne.
W rzeczywistości te karty na tych ustawieniach będą najczęściej wyświetlały znacznie więcej fps-ów, ale nie zawsze dadzą radę utrzymać stabilne 60 kl/s, więc dlatego autorzy podali 30 kl/s jako poziom poniżej który gra nie zejdzie na takim sprzęcie, a nie jako stały poziom wydajności, jaki zapewnią tak mocne pecety.
Patrząc po opiniach na Steamie, tłumaczenia autorów są przekonujące. Większość opinii o optymalizacji dema jest w miarę pozytywnych, co jest tym ważniejsze, że grę zbudowano na silniku Unreal Engine 5, który miewa problemy z wydajnością w grach z otwartym światem.
Hell Is Us zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5. Premiera zaplanowana została na 4 września tego roku.
Warto dodać, że na Steamie gra kosztuje 231,99 zł, co jest drugą najwyższą ceną na świecie. Wydaje się więc, że wydawca skorzystał z kiepskiego automatycznego przelicznika walut tego serwisu, który mocno zawyża ceny w złotówkach. Skontaktowaliśmy się już z twórcami z prośbą o przyjrzenie się tej sprawie i rozważenie manualnego ustawienia ceny.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.