Młodość, zapał i karabin w ręku – oto recepta Super Ziemi na porządek w galaktyce. W uniwersum Helldivers 2 nie liczy się wiek, a oddanie sprawie.
Twórcy Helldivers 2 zasugerowali ostatnio w wywiadzie dla koreańskiego serwisu Inven, że większość żołnierzy walczących w imię Demokracji Super Ziemi nie ma nawet skończonych 18 lat, co jak zwykle nie przeszło bez echa w społecznościach fanowskich. Informacja pojawiła się w odniesieniu do pytania o powód braku pojazdów w grze.
Nie jestem pewien, czy piekłonurkowie są w ogóle wystarczająco dorośli, żeby prowadzić.
- Johan Pilestedt, dyrektor kreatywny gry
Shams Zorjani (CEO Arrowhead Game Studios) z kolei uważa, że środki transportu byłyby w tym momencie po prostu zbyt kosztowne dla Super Ziemi (pamiętajmy, że ostatnio została ukończona Demokratyczna Stacja Kosmiczna – która zresztą nie sprawuje się zbyt dobrze). W pewnym momencie zgadza się jednak z przedmówcą i stwierdza, że „helldiversi są blisko osiemnastki, ale jeszcze nie przekroczyli jej progu”.
A co na to gracze? Jak zwykle nie zawiedli:
Halo i Helldivers mają dzieci-żołnierzy? Człowieku! Gdzie się podziewa Snake z Metal Gear Solid 5, gdy jest potrzebny?!
Fani zauważają także, że już w samym tutorialu na początku gry pojawia się informacja o średnim wieku przeciętnego piekłonurka – to 18,7 lat. A co z rzeczonymi pojazdami? W wywiadzie nie padły żadne konkrety, ale Zorjani pokusił się o wycenę takiego udogodnienia i stwierdził, że koszt pojedynczego pojazdu wyniósłby około 55 tysięcy super kredytów. Pilestedt z kolei zdradził, że aktualizacje dodające środki transportu do gry są w planach, ale szczegóły pozostawił dla siebie.
Cóż, na razie będziemy musieli chyba obejść się smakiem i zaakceptować fakt, że nasi galaktyczni bohaterowie są po prostu za młodzi, żeby usiąść za kółkiem. Z drugiej strony są jednak wystarczająco dojrzali, by się bić (i umierać). Proza życia - kiedy konflikt puka do drzwi, wszystkie konwencjonalne reguły cywilizowanego świata wylatują przez okno.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.