Ogromna popularność Minecrafta i gier na YouTube
Firma Google opublikowała dane opisujące popularność różnych kategorii materiałów video w serwisie YouTube. Okazuje się, że filmy związane z grami mają bardzo mocną pozycję, a Minecraft jest drugim najczęściej wyszukiwanym słowem.

Wszyscy wiemy, że gra Minecraft cieszy się dużym wzięciem wśród graczy publikujących własne materiały video w serwisie YouTube. Teraz właściciel strony, czyli firma Google, ujawniła dane prezentujące ogólne zainteresowanie użytkowników poszczególnymi typami filmów i kanałów. Pokazują one bardzo dużą popularność materiałów poświęconych grom. Okazuje się m.in., że słowo Minecraft jest drugim najczęściej wyszukiwanym w YouTube i wyprzedza je tylko „music” (tj. muzyka). Z kolei najpopularniejszy twórca materiałów z dziedziny gier video, czyli PewDiePie wywalczył sobie siódmą pozycję w zestawieniu. Ponadto widzowie tego typu materiałów są bardzo wierni - na sto kanałów o największej liczbie subskrybentów 20% stanowią te związane z grami. Co więcej, licząc tylko rynek amerykański w pierwszej dziesiątce kanałów o największej oglądalności aż sześć poświęconych jest elektronicznej rozrywce. Pozornie mogłoby się też wydawać, że materiały tego typu oglądają jedynie sami gracze, ale za takich uznaje siebie jedynie 37% widzów.

Dla coraz większej ilości firm filmiki związane z grami są świetnym miejscem na reklamy, gdyż ta kategoria jest ulubioną męskich odbiorców w wieku 18-24 lata i drugą najpopularniejszą dla mężczyzn w wieku 25-34. Tego rodzaju materiały cieszą się jednak również coraz większą popularnością wśród kobiet i w tej grupie oglądalność wzrosła w minionym roku dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2013. Obecnie przedstawicielki płci pięknej stanowią trzydzieści procent widzów tych filmów i ich udział szybko rośnie. Ponadto kobiety spędzają więcej czasu przy jednym materiale niż mężczyźni.
Biorąc pod uwagę popularność gier na YouTube, w tym zwłaszcza Minecrafta, decyzja firmy Microsoft o wykupieniu studia Mojang za 2,5 mld dolarów nie wydaje się aż tak dziwna, zwłaszcza że, jak pokazują analizy danych, marka ta dociera nie tylko do graczy.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- YouTube
- rankingi (gry)
- statystyki (gry)
- Mojang AB
- PewDiePie
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

No, to teraz zainteresowani karierą w taki sposób mają konkretne dane jaki kanał zrobić.
zanonimizowany549081 Konsul
Boże, ten płaczek Drake jest częściej wyszukiwany niż taka legenda jak Slim Shady, co się dzieje...
Mellygion Generał

Dzieciaki uwielbiają Minecrafta i gameplaye z niego więc czemu się temu wynikowi dziwić? To te nowe pokolenie urodzone z myszką w dłoni wpływa na wyniki.
zanonimizowany669488 Generał
Mellygion - świeta racja, bo chyba tego pewdiepie tylko dzieci do 12 lat są w stanie oglądac.
radonix Pretorianin

Kto nie potrafi zrozumieć fenomenu Minecraft'a, to niech zapozna się np. z działalnością Huśka na YouTube (Minecraft wzbogacony o mody - to inna liga).
Fakt, większość odbiorców to nastolatkowie. Ale lepiej jak męczą te ''klocki'' niż ganiają się po morderczych fps'ach dla dorosłych.