Od 15 października Android się zmienia. Google wprowadza nowe zasady dla aplikacji
Już za kilka dni Google wprowadzi globalną aktualizację Androida, która będzie dotyczyła każdej wersji tego systemu. Wprowadzi ona zmiany dotyczące kwestii wizualizacji oraz dostosowywania interfejsu.

W ostatnim czasie wśród producentów smartfonów zapanował trend ujednolicenia aspektów wizualnych oprogramowania. Ma to pomóc użytkownikom w lepszym nawigowaniu po interfejsie oraz spełniać wymogi przyjętej strategii komunikacji wizerunkowej. Na podobny krok zdecydowało się Google, tyle że decyzja korporacji dotyczy wszystkich telefonów napędzanych Androidem.
Nowa aktualizacja Androida
Jak podaje norweski portal Zonait, Google postanowiło ujednolicić wygląd interfejsu na swoim systemie operacyjnym, co ma się przełożyć między innymi na zmiany ikon aplikacji. Z dniem 15 października zostanie udostępniona aktualizacja, która dotyczy wszystkich urządzeń napędzanych Androidem. Wśród głównych zmian można zaliczyć:
- Automatyczne dostosowywanie kolorów, co sprawi, iż ikony aplikacji automatycznie dostosowują się do motywu graficznego wybranego w ustawieniach smartfonu.
- Ujednolicony i bardziej harmonijny ekran główny ułatwiający nawigację oraz wpasowujący się w trend jednostajnego stylu wśród telefonów.
Zmiany jednak nie dotkną poważniejszych aspektów dotyczących funkcjonowania naszego urządzenia czy spraw związanych z bezpieczeństwem. Jako użytkownicy co prawda zauważymy zmiany, ale biorąc pod uwagę informację na temat aktualizacji, sprawa najpewniej ma jeszcze drugie dno. Nowe wizualne wymogi zostały już uwzględnione w oficjalnej umowie Google z twórcami aplikacji. Ci, którzy się do niej nie zastosują, ryzykują w najgorszym przypadku zablokowaniem dostępu do Google Play Store. Dawniej stosowanie się do wytycznych wizualnych było opcjonalne, teraz stanie się obowiązkowe po stronie twórców aplikacji.
Najwyraźniej korporacja dąży do ujednolicenia wyglądu całego Androida, aby ten zyskał swój unikatowy styl. Co ciekawe nawet starsze aplikacje, które nie podlegają ręcznym aktualizacjom, otrzymują ikony dopasowane do projektu, ponieważ system operacyjny będzie wymuszał dostosowanie.
Nie jest to nic zaskakującego – na podobne decyzje zdecydował się Samsung ze swoim One UI czy Xiaomi wdrażając nową nakładkę systemową HyperOS 3. W obu przypadkach mówimy o ujednoliceniu stylistyki interfejsu, aby ten kojarzył się ze smartfonami danej marki.