Lepsza jakość bez spadku wydajności - nowa wersja DLSS pojawi się już jesienią
DLSS 3.5 będzie zawierał funkcję Ray Reconstruction, która ma znacznie poprawić jakość obrazu w scenach intensywnie wykorzystujących ray tracing.

Nvidia zapowiada DLSS 3.5, którego główną cechą ma być Ray Reconstruction. Ta nowa funkcja wpłynie znacznie na poprawę jakości obrazu, redukując ghosting i zachowując wierność kolorów. DLSS 3.5 ma wykorzystywać znacznie dokładniejsze obliczenia sztucznej inteligencji. Aktualizacja ma zostać opublikowana jesienią tego roku.
DLSS 3.5 z Ray Reconstruction
DLSS 3.5 koncentruje się na rekonstrukcji promieni (Ray Reconstruction – RR), co ma zastąpić używane dotychczas techniki odszumiania (denoising). Obecnie stosuje się je podczas upscallingu obrazu, aby poprawić jakość ray tracingu. Niestety w całym tym procesie część informacji o kolorach zostaje utracona, podobnie jak dokładność obliczeń promieni.

Ray Reconstruction to nieco odmienne podejście do renderowania obrazu w DLSS, pozwoli ono generować dodatkowe piksele w scenach wykorzystujących RT i zarazem zapobiegnie gromadzeniu się fragmentów klatek – ghostingowi. Technologia ta w momencie publikacji powinna być obsługiwana od razu przez gry, takie jak Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal RTX i nadchodzące Alan Wake 2. Dodatkowo w odróżnieniu od np. Frame Generation, RR będzie działać na wszystkich kartach graficznych z rodziny RTX, a nie tylko na RTX 40. Cóż, czekamy zatem do jesieni, a ja niezmiennie zapraszam do komentowania.
Karty graficzne RTX 40 kupisz na Allegro
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Więcej:AMD woli pracować z Sony niż z Microsoftem, bo Mark Cerny ma wizję i aktywnie działa przy PS6