Lepsza jakość bez spadku wydajności - nowa wersja DLSS pojawi się już jesienią

DLSS 3.5 będzie zawierał funkcję Ray Reconstruction, która ma znacznie poprawić jakość obrazu w scenach intensywnie wykorzystujących ray tracing.

futurebeat.pl

Arkadiusz Strzała

Lepsza jakość bez spadku wydajności - nowa wersja DLSS pojawi się już jesienią, źródło grafiki: Nvidia.
Lepsza jakość bez spadku wydajności - nowa wersja DLSS pojawi się już jesienią Źródło: Nvidia.

Nvidia zapowiada DLSS 3.5, którego główną cechą ma być Ray Reconstruction. Ta nowa funkcja wpłynie znacznie na poprawę jakości obrazu, redukując ghosting i zachowując wierność kolorów. DLSS 3.5 ma wykorzystywać znacznie dokładniejsze obliczenia sztucznej inteligencji. Aktualizacja ma zostać opublikowana jesienią tego roku.

DLSS 3.5 z Ray Reconstruction

DLSS 3.5 koncentruje się na rekonstrukcji promieni (Ray Reconstruction – RR), co ma zastąpić używane dotychczas techniki odszumiania (denoising). Obecnie stosuje się je podczas upscallingu obrazu, aby poprawić jakość ray tracingu. Niestety w całym tym procesie część informacji o kolorach zostaje utracona, podobnie jak dokładność obliczeń promieni.

Lepsza jakość bez spadku wydajności - nowa wersja DLSS pojawi się już jesienią - ilustracja #1
Ray Reconstruction przyniesie poprawę obrazu w DLSS 3.5 z włączonym RT. Źródło: VideoCardz

Ray Reconstruction to nieco odmienne podejście do renderowania obrazu w DLSS, pozwoli ono generować dodatkowe piksele w scenach wykorzystujących RT i zarazem zapobiegnie gromadzeniu się fragmentów klatek – ghostingowi. Technologia ta w momencie publikacji powinna być obsługiwana od razu przez gry, takie jak Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal RTX i nadchodzące Alan Wake 2. Dodatkowo w odróżnieniu od np. Frame Generation, RR będzie działać na wszystkich kartach graficznych z rodziny RTX, a nie tylko na RTX 40. Cóż, czekamy zatem do jesieni, a ja niezmiennie zapraszam do komentowania.

Karty graficzne RTX 40 kupisz na Allegro

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Podobało się?

1

Arkadiusz Strzała

Autor: Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl