Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 sierpnia 2023, 17:54

Nowy film z Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pokazuje, jak DLSS 3.5 poprawia działanie gry

Nvidia zapowiedziała technologię DLSS 3.5, która znacząco poprawi jakość promieni w grach. Oto, jak prezentuje się ona w Cyberpunku 2077: Phantom Liberty.

Źródło fot. CD Projekt Red.
i

Chcąc podgrzać nieco atmosferę przed wieczornym gamescom 2023 Opening Night Live, firma Nvidia zapowiedziała technologię DLSS 3.5. W tej wersji nacisk położono na to, by sztuczna inteligencja renderowała możliwie najładniejsze promienie w trybie ray tracingu.

Będzie to możliwe dzięki funkcji Ray Reconstruction, która bazuje na pięciokrotnie większej ilości danych niż DLSS 3. Ma to pozwolić wyświetlać w grach maksymalnie naturalne efekty świetlne przy zachowaniu oryginalnej kolorystyki oraz zapewni lepszej jakości odbicia.

Szczególnie istotne jest zaś to, że funkcję Ray Reconstruction wykorzystają wszystkie karty graficzne Nvidii, które mają RTX w nazwie, a zatem modele serii 20, 30 i 40. Ma to o tyle duże znaczenie, iż np. DLSS 3 Frame Generation obsługują wyłącznie układy z tej ostatniej serii, oparte na architekturze Ada Lovelace.

Pierwsze gry, które skorzystają z Nvidia DLSS 3.5, to Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Alan Wake 2 oraz Portal RTX. Poniżej możecie zobaczyć, jak technologia ta prezentuje się w nadchodzącym dodatku do „Cybera”. Jakub Knapik, reżyser ds. efektów wizualnych i oświetlenia ze studia CD Projekt RED, wypowiedział się o niej następującymi słowy:

Dzięki inteligentnej technologii DLSS 3.5, napędzanej mocą renderowania AI, możesz doświadczyć Dogtown, najnowszej lokacji z Cyberpunka 2077: Phantom Liberty, w najlepszym wydaniu – z ostrzejszym obrazem, bardziej precyzyjnym oświetleniem i najwyższą możliwą liczbą klatek na sekundę.

Technologia DLSS 3.5 zostanie udostępniona jesienią 2023 roku. Więcej na jej temat dowiecie się z tego wideo.

  1. Grałem w Phantom Liberty – ten dodatek zmienia Cyberpunka w wersję 2.0

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej