Nvidia swoją wartością prześciga Amazon oraz Alphabet i jest czwartą najdroższą firmą.
W środę 14 lutego 2024 roku Nvidia stała się czwartą najdroższą firmą pod względem kapitalizacji rynkowej, prześcigając najpierw Amazon, a następnie Alphabet. Według Companies Market Cap, akcje Nvidia obecnie mają wartość około 1,83 miliarda dolarów.
Jak donosi portal Bloomberg, Nvidia tym wynikiem prześciga wartość kapitalizacji rynkowej Google, która na dzień dzisiejszy wynosi 1,82 miliarda dolarów. The Verge zwraca uwagę na to, że sukces technologicznego giganta jest spowodowany wybuchem popularności sztucznej inteligencji. Firma zajmuje się produkcją procesorów H100, będących ważnym elementem przy wdrażaniu rozwiązań AI. Z tych GPU korzysta obecnie znaczna część modeli językowych LLM, takich, jak na przykład rozwiązania proponowane przez OpenAI, czy Microsoft.
The Verge w swoim artykule wspomina, że Nvidia pracuje nad nowym układem, wspierającym działanie sztucznej inteligencji, a mianowicie nad procesorem H200, będącym ulepszoną wersją jego poprzednika. Obecnie giganci technologiczni dążą do tego, aby korzystać z własnych, zaprojektowanych i wyprodukowanych na potrzeby wsparcia AI układów GPU. Na ten moment jest jednak inaczej, ponieważ jak zauważył Bloomberg to właśnie Nvidia zaopatruje te firmy w swoje procesory.
Na dzień dzisiejszy jesteśmy świadkami historycznego wydarzenia. Obserwujemy rywalizację największych firm technologicznych o pozycję największego dostawcy i dewelopera rozwiązań AI. Na moment pisania artykułu, Nvidia utrzymuje swoją pozycję i nadal jest czwartą pod względem wartości kapitalizacji firmą.
0

Autor: Anita Zych
Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.