Nowy elektryczny Taycan Turbo S to jedno z najszybciej przyspieszających Porsche wszechczasów
Porsche odświeżyło gamę modeli Taycan, poprawiając ich wygląd, stronę techniczną i osiągi. Nowy Taycan Turbo S potrafi teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 2,4 sekundy, czym może zawstydzić nawet legendy, jak Porsche 918.

Porsche zaprezentowało odświeżone modele Taycan, Taycan Cross Turismo, Taycan Sport Turismo i Taycan Turbo S. Te samochody to elektryczne pojazdy, łączące wysoki poziom komfortu podróżowania oraz sportowe osiągi. Szczególnie możliwości odmiany Turbo S mogą imponować – od 0 do 100 km/h w 2,4 sekundy (o 0,4 sekundy szybciej od poprzednika), oraz nawet 691 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.

Nowe Porsche Taycan
Porsche Taycan w nowym wydaniu z 2024 roku zyskało odświeżony wygląd karoserii. Wnętrze wydaje się być zmienione w dość niewielkim stopniu. Z zewnątrz na pewno zauważymy więcej ostrych krawędzi przedniego pasa, choć reflektory straciły charakterystyczne pionowe wycięcia do wlotów powietrza (to pozostało w odmianach Cross Turismo i Sport Turismo, lecz ma nieco inny kształt). Te elementy są teraz designersko oddzielone. To sprawia, że odświeżony wygląd jest jednocześnie odrobinę bardziej agresywny, ale zarazem zachowawczy, mniej ekstrawagancki.
Największe zmiany szykuje strona techniczna samochodu. W modelu Taycan Turbo S skrócono czas rozbiegu 0-100 km/s do imponujących 2,4 sekundy („zwykły” Taycan – 4,8 sekundy). Takie wyniki są dostępne jednak tylko w trybie Launch control. Wtedy sterowniki silników pozwalają im na osiągnięcie większej mocy (dodatkowe 140 kW), łącznie do 700 kW (952 KM). Do dyspozycji kierowcy oddano także funkcję „push-to-pass” (w pakiecie Sport Chrono), która za naciśnięciem przycisku ułatwia wyprzedzanie, na 10 sekund dodając silnikom 70 kW mocy.

Najmocniejszy Taycan w podwoziu kryje zespół baterii o pojemności 105 kWh. Dzięki temu może pokonać 558 – 630 km (WLTP) na jednym ładowaniu w trasie i 612 – 691 km w jeździe miejskiej. Zwiększono wydajność odzyskiwania energii podczas hamowania elektrodynamicznego, z 290 kW na 400 kW. Spore zmiany nabywca nowego Taycana może zauważyć przy stanowisku ładowania. Baterie pozwalają na zasilanie większą mocą, nawet do 320 kW, a poziom powyżej 300 kW układ może utrzymać przez pięć minut.

O ile starszy Taycan był w stanie naładować baterię z 10% do 80% pojemności w 37 minut, to nowy w tych samych warunkach (temp. Zewnętrzna 15 stopni Celsjusza) zrobi to w 18 minut. Oczywiście pod warunkiem dostępu do odpowiedniego interfejsu ładowania. Nowe zawieszenie pneumatyczne (Porsche Active Ride) teraz zapewnia większy komfort dla pasażerów podczas przyspieszania i hamowania, redukując przechyły nadwozia.
Odświeżone modele Porsche zaczną pojawiać się w salonach na wiosnę 2024 roku. Nie należy się spodziewać rewolucji cenowej, wszak mamy do czynienia z autami klasy wyższej. Ceny będą zawierać się w zakresie od 109 tys. dolarów (437 tys. złotych) za podstawowego Taycana, do 313 tys. dolarów (1255 tys. zł) za model Taycan S z pełnym wyposażeniem.
Więcej:Xiaomi SU7 odjechał sam. Właściciel przysięga, że to nie on kazał mu parkować
- samochody
- moto
- Porsche
- samochody elektryczne
- motoryzacja