Nowe sterowniki od Nvidii (306.23 WHQL)

W sieci pojawiły się nowe sterowniki do kart graficznych Nvidia GeForce. Drivery oznaczone numerem 306.23 wprowadzają m.in. obsługę nowego typu wygładzania krawędzi oraz zwiększają wydajność w wybranych grach.

futurebeat.pl

Adrian Werner

Nowe sterowniki od Nvidii (306.23 WHQL) - ilustracja #1

Na oficjalnej stronie internetowej firmy Nvidia opublikowano najnowszą wersję sterowników (301.42 WHQL) przeznaczonych do produkowanych przez nią kart graficznych. Tradycyjnie wprowadzają one sporo zmian i poprawek. Ich zainstalowanie jest polecane zwłaszcza użytkownikom 3D Vision planującym zabawę w Borderlands 2 i World of Warcraft: Mists of Pandaria.

Sterowniki w wersji 306.23 WHQL są kompatybilne z systemami Windows 8, Windows 7, Windows Vista oraz Windows XP. Możecie je ściągnąć z oficjalnej strony firmy Nvidia, wraz z plikiem PDF szczegółowo opisującym wszystkie zmiany.

Sterowniki wprowadzają obsługę najnowszych kart graficznych, czyli GeForce GTX 660 Ti, GeForce GTX 660 oraz GeForce GTX 650. Natomiast posiadaczy nieco starszych układów z serii GeForce GTX 400, 500 i 600 powinna zainteresować zwiększona wydajność w grach takich jak m.in. Batman: Arkham City, Dragon Age II, S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat i Total War: Shogun 2. Tradycyjnie dodano też nowe profile SLI oraz 3D Vision dla wielu gier i zaktualizowano sporo starszych.

Porównanie TXAA ze starszą techniką MSAA

Warto dodać, że sterowniki wprowadzają też obsługę technologii wygładzania krawędzi TXAA. Została ona zaprojektowana, tak aby dawać filmowy efekt i redukować aliasing widoczny podczas ruchu. Nvidia chwali się, że metoda ta jest dwa razy bardziej wydajna niż tradycyjne MSAA. Pierwszą grą, która oficjalnie korzysta z TXAA jest The Secret World.

  1. TXAA – prezentacja technologii

Zaktualizowano także sterownik HD Audio (1.3.18.0) oraz oprogramowanie systemowe PhysX (9.12.0604) i wprowadzono obsługę DisplayPort w wersji 1.2 dla kart z serii GeForce GTX 600.

Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2012-09-14
12:11

zanonimizowany846430 Legionista

TXAA wygląda obiecująco, ciekawe na ile przechwałki o dwukrotnie większej wydajności okażą się prawdą...

Komentarz: zanonimizowany846430
2012-09-14
12:31

Marcinkiewiczius Generał

Marcinkiewiczius

Warto zaznaczyć iż TXAA jest obsługiwane tylko na kartach opartych na architekturze Kepler czyli seria GeForce GTX 6xx. Użytkownicy starszych kart mogą włączyć FXAA i Adaptacyjną synchronizację pionową.

Komentarz: Marcinkiewiczius
2012-09-14
12:44

zanonimizowany792388 Generał

Jesli ta wieksza wydajnosc odnosi sie do porownania wydajnosci MSAA, to napewno jest to prawda. Redukcja AA podczas ruchu, to moim zdaniem niepotrzebny bajer, ktory i tak nie bedzie widoczny dla wiekszosci ludzi. W najblizszym czasie pojawi sie nastepna generacja techniki FXAA, to zobaczymy jak wypadnie w stosunku wydajnosc/jakosc.

Up: Predzej czy pozniej TXAA bedzie dostepny na wszystkich kartach, w tym kartach ATI.

Komentarz: zanonimizowany792388
2012-09-14
17:23

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Jakby kogos interesowalo, przeciwnicy w Borderlands2 - mozliwe spoilery, ale ilosc robi wrazenie
http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/9/25601500656-orig.png

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2012-09-20
10:36

zanonimizowany508713 Junior

👍

TXAA-to żeden specjał że nowa technologia i wydajniejsza -bo w sumie dlatego kEPPLER jest szybszy od Radeonów serii 7 bo stosuje normalnie efekt filmowy -widać to najszęściej jako efekt smurzenia (filmowy) w ciemnych partiach ekranu (widać najbardziej w ruchu). AMD wyznacza w tych miejscach czystą czerń -w tym owa różnica w wydajności i gorsza jakość obrazu na NVIDI bo z tym to się chyba nikt nie będzie spierał .....

Komentarz: zanonimizowany508713

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl