Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2020, 14:06

autor: Adrian Werner

Nowe plotki o Resident Evil 8 – tytuł gry, fabuła, mechanizmy

W sieci pojawił się nowy zestaw informacji o Resident Evil 8. Według nich gra ma mieć podtytuł Village. Nie zabrakło także przecieków odnośnie fabuły, w tym o powrocie Chrisa Redfielda, i mechanizmów rozgrywki.

Nowe plotki o Resident Evil 8 – tytuł gry, fabuła, mechanizmy - ilustracja #1
Przykładowe logo gry opracowane przez serwis BioHazard Cast. Warto zauważyć, że trzy pierwsze litery słowa Village zawierają rzymską ósemkę.
W skrócie:
  1. gra najpewniej zatytułowana zostanie Resident Evil: Village;
  2. głównym bohaterem będzie Ethan Winters z RE7;
  3. powróci Chris Redfield, ale możliwe, że jako czarny charakter;
  4. jednym z głównych wrogów będzie potężna wiedźma kontrolująca zwierzoludzi;
  5. Capcom eksperymentuje z wieloma wariantami systemu ekwipunku.

Kilka dni temu pisaliśmy o przeciekach odnośnie Resident Evil 8, czyli kolejnej głównej odsłony popularnego cyklu survival horrorów firmy Capcom. Teraz do sieci trafił nowy zestaw plotek o tym projekcie. Oczywiście - do wszystkich tych informacji należy podchodzić ze sporym dystansem, ale prezentują się one dosyć wiarygodnie.

Nowe plotki pochodzą z serwisu BioHazard Cast. Według nich w tytule gry znajdzie się słowo Village, odnoszące się do europejskiej wioski będącej głównym miejscem akcji. Krążą dwie możliwe nazwy – Resident Evil: Village lub Village: Resident Evil. Głównym bohaterem będzie znany z „siódemki” Ethan Winters, na którego polować ma potężna wiedźma. Istotną rolę odegra Chris Redfield, ale niekoniecznie będzie stał po naszej stronie. Doniesienia mówią bowiem o sekwencji wspomnień, w której Chris strzela do Ethana lub do jego żony.

Dodatkowe informacje udostępnił także AestheticGamer na Twitterze, który był źródłem także wcześniejszych doniesień o Resident Evil 8 i w przeszłości wielokrotnie publikował sprawdzające się przecieki. Potwierdza on podtytuł Village oraz doniesienia, że w demie udostępnianym na zamkniętych pokazach bohaterem był Ethan, który w wiosce spotkał Chrisa. Podkreśla jednak, że ostatnio projekt poddano wielu zmianom, więc możliwe, że te konkrety nie są już aktualne.

AestheticGamer uspokaja również fanów zaniepokojonych doniesieniami o istotnej roli halucynacji i okultyzmu w grze. Capcom nie zamierza tworzyć czegoś w stylu Silent Hill i te elementy jedynie wzbogacą typową dla Resident Evil formułę.

W sieci pojawiło się również wiele relacji ze wspomnianego dema udostępnionego podczas marcowego pokazu dla ambasadorów marki. Według nich Capcom testuje teraz wiele systemów ekwipunku, poczynając od tradycyjnego, w stylu wydanego w tym miesiacu Resident Evil 3, po wzorowaną na Resident Evil 4 mechanikę, gdzie musimy dopasowywać przedmioty niczym w Tetrisie, tak aby maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń.

W demie ukazana była zaśnieżona wioska z opustoszałymi ulicami. Domy zamieszkane były przez ludzi, ale nie byli oni najczęściej chętni do komunikowania się z bohaterem. Głównym przeciwnikiem w prezentacji były hybrydy ludzi i bestii, atakujące potężnymi pazurami. Co ciekawe, w niektórych wersjach demonstracyjnych postać gracza uzbrojona była w pistolet, podczas gdy w innych była bezbronna i musiała polegać na skradaniu się i ucieczkach. Akcja ukazana była z perspektywy pierwszoosobowej.

Wspomniana wiedźma ma dowodzić tymi potworami. W demie nie można było jej zabić, ale po trafieniu rozpadała się ona na chmarę robactwa. Wśród przeciwników znalazł się również wielki wróg przypominający goryla, wywijający łańcuchami.

Przypomnijmy, że według wcześniejszych plotek premiera Resident Evil 8 planowana jest na przyszły rok, choć może ulec opóźnieniu z powodu koronawirusa. Tytuł ma trafić na PC i konsole obecnej oraz przyszłej generacji.

  1. Oficjalna strona serii Resident Evil
  2. Recenzja gry Resident Evil 3 – Mr. X był ledwie rozgrzewką
  3. Resident Evil 3 - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej