Nowe Call of Duty powstaje w studiu Treyarch; cykl wygenerował 11 miliardów dolarów
Studio Treyarch, mające na koncie m.in. World at War i dwie części Black Ops, pracuje nad tegoroczną odsłoną Call of Duty. Jak poinformowała firma Activision przy okazji podsumowania kwartalnego, do tej pory cykl wygenerował ponad 11 miliardów dolarów przychodu.
Łukasz Szliselman
World at War II?
Jeśli dać wiarę plotkom krążącym od jakiegoś czasu w sieci, następną odsłoną cyklu Call of Duty będzie World at War II. Wskazują na to co najmniej dwa źródła – pierwszym jest tweet grupy Anonymous, który otwarcie prezentuje logo gry i zapowiada jej oficjalne ujawnienie w dniu 4 maja 2015 roku. Drugim, być może jeszcze ciekawszym, jest grafika opublikowana przez menadżera społecznego z biura Xbox Kanada, Raja Patela. Ukazuje ona rzymską dwójkę (spójną z plakatem od Anonymous) oraz zaszyfrowaną kodem Morse’a wiadomość o treści: „Presented by Xbox, 10am PDT, 1pm EST, May 4th 2015”.
Activision potwierdziło oficjalnie to, czego spodziewał się chyba każdy fan flagowej serii FPS-ów z katalogu wydawniczego firmy – tegoroczna odsłona Call of Duty powstaje w studiu Treyarch. Ekipa ta wcześniej dała światu kilka gier z cyklu, w tym World at War, Black Ops i Black Ops II. Na razie nie znamy konkretów odnośnie tematyki produkcji. Być może Treyarch rozwinie którąś ze swoich poprzednich podserii lub stworzy coś zupełnie nowego. Co powiedzielibyście na powrót do nieco zaniedbanej ostatnio drugiej wojny światowej? Póki co wiemy jedynie, że gra ma być „naładowana nowościami”, jak zapewnił dyrektor generalny Activision Publishing, Eric Hirshberg. Przypominamy, że wraz z wydanym w ubiegłym roku Advanced Warfare, seria weszła w trzyletni cykl produkcyjny – kolejne odsłony mają na zmianę tworzyć Infinity Ward, Sledgehammer Games i Treyarch. Najnowsza część ma się ukazać w czwartym kwartale 2015 roku, czyli najprawdopodobniej tradycyjnie w listopadzie.
W swoim najświeższym raporcie finansowym Activision poinformowało, że do tej pory marka Call of Duty wygenerowała 11 miliardów dolarów przychodu z samej sprzedaży pudełkowej. Od 2003 roku, w którym to zadebiutowało pierwsze Call of Duty, cykl doczekał się w sumie 11 dużych odsłon (nie licząc spin-offów, w tym konsolowego Call of Duty 2: Big Red One czy wydanego na rynek chiński, sieciowego Call of Duty Online). Zeszłoroczne Advanced Warfare zapracowało na 1 miliard z tej kwoty.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Activision
- Treyarch
- Call of Duty (marka)
- wyniki sprzedaży (gry)
Komentarze czytelników
zanonimizowany1014334 Generał
Jezeli o mnie chodzi (zreszta po wynikach sprzedazy widac ze nie tylko ja tak mam) to wystarczy ze dadza nowe mapki ktore nudza sie po paru miesiacach grania, dodac do tego nowe perki, killstrike'i, bronie i czego chciec wiecej?
zanonimizowany1058941 Pretorianin
Chciałbym z powrotem II WŚ, tyle części ze współczesności i przyszłości z serii CoD'a wyszło że ohoho a w II WŚ?
-CoD 1
-CoD 2
-CoD 3 na konsole
-CoD World at War
Reszta to współczesność albo przyszłość.
Ogame_fan Legend

Bylo jeszcze Big Red One, Finest Hour i WaW Final Fronts. Do tego Roads to Victory. Tak wiec tych gier podczas II WŚ bylo troche.
n0rbji Generał

@up - ale nie było ich na PC więc najwytrwalsi fani (jak ja) są pokrzywdzeni. Nie trawie tych nowych CoDów, wolę o II wojnie światowej w takiej formie jak było w CoD 1/2. Nie potrzebuje żadnych udziwnień, perków czy przesadnie ozdobionej grafiki. Ciągle gram w multi w CoD:UO bo ma najlepszy multi w historii. Pod względem rozgrywki, grafiki, dzwięku i fizyki.
n0rbji Generał

(...) Dodam jeszcze że chciałbym w nowym CoDie: kampanie wrześniową, powstanie warszawskie, bitwe snajperów w Stalingradzie, zdobycie Monte Cassino, kilka misji wzorowanych na filmach wojennych i coś czego jeszcze w CoD nie było - misja na łodzi podwodnej :) Wszystko w okresie II wojny światowej oczywiście :) bez żadnych ulepszeń broni, żadnych perków i z mechaniką gry taką jak w CoD United Offensive :)