Nowa gra z otwartym światem od weterana GTA wykorzysta prostą sztuczkę, aby gracz „poczuł, że jest na granicy kontroli, prawie jakby był w filmie Szybcy i wściekli”

MindsEye od weterana serii GTA zaoferuje ponoć szaleńcze pościgi w stylu Szybkich i wściekłych. Leslie Benzies celuje w doświadczenie rodem z kultowych filmów akcji.

Michał Harat

Nowa gra z otwartym światem od weterana GTA wykorzysta prostą sztuczkę, aby gracz „poczuł, że jest na granicy kontroli, prawie jakby był w filmie Szybcy i wściekli”, źródło grafiki: Build A Rocket Boy.
Nowa gra z otwartym światem od weterana GTA wykorzysta prostą sztuczkę, aby gracz „poczuł, że jest na granicy kontroli, prawie jakby był w filmie Szybcy i wściekli” Źródło: Build A Rocket Boy.

Aktualizacja (4 maja, godz. 11:37)

Na Reddicie pojawiły się nieoficjalne gameplaye z MindsEye. Pozwalają zobaczyć m.in. eksplorację otwartego świata i walkę.

Oryginalna wiadomość (29 kwietnia, godz. 21:05)

Leslie Benzies nie zamierza spuszczać nogi z gazu – jego najnowsza gra, MindsEye, ma oferować samochodowe pościgi godne hollywoodzkich hitów. Zdaniem deweloperów ze studia Build A Rocket Boy kluczowe znaczenie odegra w tym odpowiednia praca kamery oraz fizyka modelu jazdy, które sprawią, że będziemy odpowiednio „czuć” każdy ruch kierownicy. Przedsmak tego, co nas czeka w tym cyberpunkowym tytule od weterana GTA, znajdziecie na trailerze poniżej.

Za szybcy, za wściekli

W jednym z numerów magazynu Edge (via GamesRadar) twórcy gry opowiedzieli o podejściu, jakie obrali przy projektowaniu pościgów samochodowych. Adam Whiting, asystent reżysera, zasugerował, że inspiracją była seria Szybcy i wściekli:

Kamera odrywa się [od samochodu], gdy wchodzisz w zakręty z dużą prędkością, abyś poczuł, że jesteś na granicy kontroli, prawie jakbyś był w filmie Szybcy i wściekli.

Nie chodzi jednak o zwykły efekt wizualny. Build A Rocket Boy stworzyło ponoć własną, specjalną technologię na Unreal Engine 5.4, która dokładnie symuluje fizykę jazdy – od przyczepności opon przez pracę zawieszenia aż po transfer masy. Wszystko po to, by ruchy kamery wynikały z rzeczywistych sił działających na pojazd.

Wyważony model jazdy

Model prowadzenia samochodów w MindsEye ma być rozwiązaniem typu „złoty środek”. Innymi słowy – zarówno ci bardziej wymagający fani czterech kółek, jak i niedzielni kierowcy znajdą tu coś dla siebie. Jak wyjaśnia Whiting, wszystko ma być bardzo intuicyjne:

Dzięki dużej precyzji będziesz mógł realnie kontrolować gaz, hamulec i ręczny, aby cały czas panować nad samochodem. Ale wiele osób, gdy po raz pierwszy sięga po pad i odpala grę, od razu dobrze sobie radzi za kierownicą.

W praktyce oznacza to, iż nawet niedoświadczony gracz da radę z powodzeniem driftować po autostradzie, ale ci bardziej zaawansowani pozwolą sobie na jeszcze większe szaleństwo. Tym bardziej że w grze do dyspozycji otrzymamy rozmaite pojazdy – od buggy i terenówek z dużym skokiem zawieszenia po podrasowane uliczne „wyścigówki”. Każdy z samochodów ma oferować nieco inne doświadczenie.

Przypomnijmy, że MindsEye ukaże się 10 czerwca 2025 roku na PC, PS5 oraz Xbox Series X/S. Gra kosztuje 274,99 zł na Steamie, 249 zł w Epic Games Store, 259 zł w PlayStation Store i 277,49 zł w sklepie Xboxa. Osoby, które zdecydują się na zakup w przedsprzedaży, otrzymają zawartość Edycji Deluxe (przepustkę premium, dodatkowe misje i wyzwania, unikalne przedmioty oraz inne bonusy).

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

MindsEye

MindsEye

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 10 czerwca 2025

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

3.2

Gracze

3.9

Steam

3.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Michał Harat

Autor: Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

„Fani będą mieć radochę”. Gwiazda The Boys zapowiada „szalony” finał hitowego serialu Prime Video i obiecuje, że jego bohater wreszcie stanie się „dorosłym facetem”

Następny
„Fani będą mieć radochę”. Gwiazda The Boys zapowiada „szalony” finał hitowego serialu Prime Video i obiecuje, że jego bohater wreszcie stanie się „dorosłym facetem”

Oryginalne materiały z Fallouta 1 i 2 zostały cudem uratowane, Tim Cain nie miał racji. To zasługa jednej z założycielek Interplaya, przerażonej działaniem współpracowników

Poprzedni
Oryginalne materiały z Fallouta 1 i 2 zostały cudem uratowane, Tim Cain nie miał racji. To zasługa jednej z założycielek Interplaya, przerażonej działaniem współpracowników

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl