No Man's Sky otrzymało kolejną darmową aktualizację zawartości. Wprowadza ona do produkcji studia Hello Games nowe statki, które są organiczne. Ich historię poznamy dzięki specjalnej serii misji.
Studio Hello Games ani myśli zwalniać tempa rozwoju No Man's Sky. Przeszło trzy lata po katastrofalnej premierze ten kosmiczny symulator wciąż regularnie otrzymuje darmową zawartość. Dziś na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One zadebiutowała kolejna aktualizacja do niego, oferująca kilka niespotykanych dotąd rzeczy. Jej główną atrakcją jest pierwszy od blisko dwóch lat (czyli aktualizacji Atlas Rises) nowy statek. Znacznie różni się on od tych już obecnych w grze. Jest on bowiem... żywy.
Niezwykłe stworzenia, we wnętrzach których będziemy mogli przemierzać kosmos, są wynikiem eksperymentów rasy Korvax. Historię ich powstania poznamy dzięki specjalnej serii misji. Nowe statki są hodowane i nie można ich ulepszać w tradycyjny sposób, jak pozostałe maszyny. Zamiast tego każdy z nich „rodzi się” z indywidualnym systemem organów, definiujących jego atrybuty. Jeśli będziemy chcieli jakiś podnieść, konieczne okaże się odpowiednie „wypielęgnowanie” naszego podopiecznego.

Wszystkie nowe organiczne statki są generowane proceduralnie. Dzięki temu każdy kontakt z nimi powinien za każdym razem stanowić świeże, nieco psychodeliczne doświadczenie. Lekki surrealizm możemy poczuć zwłaszcza w momencie, gdy siądziemy w kokpicie takiego okrętu. A jeśli do tego zdecydujemy się na zabawę w VR, wówczas znajdowanie się w żyjącym wnętrzu okrętu ma robić iście piorunujące i niepokojące wrażenie. Przynajmniej takie jest zdanie twórców.
Kolejna seria misji oraz organiczne statki to jednak nie wszystko, co trafiło do No Man's Sky dzięki dzisiejszej aktualizacji. Jak poinformowali twórcy, wraz z nią w kosmosie gry pojawiły się nowe przypadkowe spotkania, obce formy życia oraz tajemnicze obiekty. Wszystko to czeka do odkrycia przez śmiałków.
Dzisiejsza aktualizacja jest pierwszą do No Man's Sky w tym roku. W najbliższym czasie możemy się spodziewać kolejnych. Studio Hello Games nieco zmieniło bowiem strategię rozwoju swojej produkcji. Między większymi patchami będą pojawiały się mniejsze łatki dodające do produkcji jakieś nowe funkcje. Twórcy zdecydowali się na takie podejście, gdyż nie chcą sprawiać wrażenia wielomiesięcznej ciszy między kolejnymi dużymi uaktualnieniami.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
36

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.