W sieci pojawiły się dwa ciekawe przykłady twórczości fanowskiej, które ukazują, jak Elden Ring mogłoby wyglądać na 8- i 16-bitowych konsolach.
 
Elden Ring może się pochwalić aktywną społecznością fanowską, która co chwilę raczy nas imponującymi projektami. Dzisiaj chcemy zwrócić Waszą uwagę na dwa z nich, prezentujące produkcję studia FromSoftware w formule retro.
Pierwszym z nich jest opracowana przez Shina darmowa gra Elden Ring GB, która prezentuje, jak ten przebój mógłby wyglądać, gdyby ukazał się na konsolę przenośną Game Boy. Otrzymujemy tutaj prostą pixelartową grafikę w różnych odcieniach zieleni oraz mechanikę zainspirowaną wczesnymi odsłonami serii The Legend of Zelda.
Gra odtwarza w tej formule początkowe fragmenty kampanii Elden Ring, pozwalając nam zwiedzić lokacje Precipice of Anticipation, Northern Limgrave oraz Stormveil Castle. Rozgrywka oferuje zarówno sekcje z lotu ptaka, jak i segmenty platformówkowe.
W Elden Ring GB można zagrać z poziomu przeglądarki, a twórca przygotował także wersje na Game Boya oraz Analogue Pocket.

Drugie fanowskie dzieło ma postać filmiku prezentującego, jak Elden Ring prezentowałby się na 16-bitowej konsoli SNES. Niestety, tutaj nie otrzymujemy niczego, w co sami moglibyśmy zagrać, ale materiał wygląda wyśmienicie.
Prejekt przygotował kanał 64 bits, który specjalizuje się w tworzeniu tego typu materiałów. Wcześniej oglądaliśmy na nim materiały ukazujące m.in. Mass Effect na Game Boy Advance, Bioshock Infinite na SNES, czy God of War na pierwsze PlayStation.
Jednym z przejawów aktywności fanów Elden Ring są liczne modyfikacje. Jeśli chcecie się o nich dowiedzieć więcej, to polecamy nasze artykuły:
Przypomnijmy, że Elden Ring ukazał się w lutym tego roku na PC, Xboksie One, PlayStation 4, Xboksie Series X/S oraz PlayStation 5. Gra okazała się wielkim sukcesem kasowym, sprzedając się w ponad 13,7 mln egzemplarzy.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
7

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.