No Rest for the Wicked niczym Baldur's Gate 3. Twórcy nie boją się błędów, bo są przekonani o jakości swojej gry

Twórcy No Rest for the Wicked wyjaśnili, dlaczego zdecydowali się wydać owo RPG akcji we wczesnym dostępie. Nie boją się złego odbioru produkcji przez graczy, gdyż są przekonani odnośnie do jej jakości.

Zuzanna Domeradzka

No Rest for the Wicked niczym Baldur's Gate 3. Twórcy nie boją się błędów, bo są przekonani o jakości swojej gry, źródło grafiki: Moon Studios.
No Rest for the Wicked niczym Baldur's Gate 3. Twórcy nie boją się błędów, bo są przekonani o jakości swojej gry Źródło: Moon Studios.

Za nieco ponad miesiąc we wczesnym dostępie zadebiutuje inspirowane serią Dark Souls No Rest for the Wicked. Odpowiedzialne jest za nią Moon Studios, które wcześniej stworzyło cykl platformówek Ori. Jako że jego poprzednie gry wychodziły jako w pełni ukończone, można się zastanawiać, co kierowało deweloperem, iż tym razem zdecydował się wypuścić produkcję we wczesnym dostępie.

Thomas Mahler, CEO Moon Studios, w wywiadzie dla serwisu Game Informer wypowiedział się na temat tej zmiany:

Myślę, że w przypadku gier o takiej złożoności nie ma innego wyjścia, niż wydanie ich we wczesnym dostępie. Albo tworzysz mniejsze rzeczy i nie podejmujesz ryzyka, [...] albo możesz stworzyć grę o takiej skali [jak No Rest for the Wicked – dop. red.] i pogodzić się z tym, że „nie wszystko będzie od razu idealne”.

No Rest for the Wicked jest grą o wiele bardziej ambitną niż cykl Ori, dlatego powolny rozwój produkcji i zwracanie uwagi na opinie fanów wydaje się mieć sens. Choć deweloperzy przyznają, że są perfekcjonistami i chcieliby, aby wszystko było od razu dopracowane, to nie boją się błędów – których siłą rzeczy nie unikną we wczesnym dostępie – gdyż sądzą, że jeśli tytuł dostarcza wystarczająco dużo frajdy, to spodoba się graczom, a ci wybaczą im niedoróbki. Na te ostatnie twórcy będą zresztą mogli łatwo zareagować.

Takie myślenie można porównać do podejścia studia Larian, które wypuściło Baldur’s Gate 3 we wczesnym dostępie właśnie. Mimo błędów obecnych w grze nawet po premierze jej pełnej wersji, RPG otrzymało masę pozytywnych ocen, a twórcy do tej pory regularnie wypuszczają poprawki.

Przypomnijmy, że No Rest for The Wicked zadebiutuje 18 kwietnia w Steam Early Access. Finalna wersja produkcji ukaże się też na PS5 i XSX/S.

  1. No Rest for the Wicked na Steamie
No Rest for the Wicked

No Rest for the Wicked

PC PlayStation Xbox
wczesny dostęp

Data wydania: 18 kwietnia 2024 Wczesny dostęp

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.5

Gracze

7.9

Steam

7.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

10

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2024-03-13
23:14

Wrzesień Senator

Wrzesień
👍

Spoko. Mam tylko nadzieję, że wypuszczą ją we wczesnym dostępie raz, a nie dwa razy jak Larian tego Baldura.

Komentarz: Wrzesień
2024-03-13
23:15

Cyrawn Pretorianin

Przychodzi informatyk do sklepu i mówi:
- Są dyski na sata?
- Nie ma - odpowiada sprzedawca
- To IDE - mówi informatyk
- To do widzenia !

Komentarz: Cyrawn
2024-03-13
23:32

DocHary Generał

DocHary

Mało w życiu korzystałem z EA i mam pytanie:
Czy gry w EA są wydawane w całości, czy mają ucięty np. ostatni akt?
Bardzo czekam na NRftW, ale nie bawi mnie perspektywa urywania gry w połowie i zaczynania od początku. Wiem, że np. w Prodeus moje save'y nie przetrwały.

Komentarz: DocHary
2024-03-14
12:30

-eca- Konsul

-eca-
😁

Twórcy nie boją się błędów, bo są przekonani o jakości swojej gry

Mają rację - dzisiaj prawdziwa gra bez sutteringu, bugów, problemami z serwerami itp. to już nie gra tylko jakiś "Alien`s Product".

Jak by wyszła jakaś gra w 100 % sprawna technicznie, z dobrą optymalizacją - nie kupuje i basta.

Tylko z błędami bo w takie bez błędów zapomniałem już jak się gra i mogło by to być zbyt trudne do przejścia.

Komentarz: -eca-
2024-03-14
13:24

krontes Pretorianin

Wygląda to świetnie.

Komentarz: krontes

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl