Twórcy No Rest for the Wicked wyjaśnili, dlaczego zdecydowali się wydać owo RPG akcji we wczesnym dostępie. Nie boją się złego odbioru produkcji przez graczy, gdyż są przekonani odnośnie do jej jakości.
Za nieco ponad miesiąc we wczesnym dostępie zadebiutuje inspirowane serią Dark Souls No Rest for the Wicked. Odpowiedzialne jest za nią Moon Studios, które wcześniej stworzyło cykl platformówek Ori. Jako że jego poprzednie gry wychodziły jako w pełni ukończone, można się zastanawiać, co kierowało deweloperem, iż tym razem zdecydował się wypuścić produkcję we wczesnym dostępie.
Thomas Mahler, CEO Moon Studios, w wywiadzie dla serwisu Game Informer wypowiedział się na temat tej zmiany:
Myślę, że w przypadku gier o takiej złożoności nie ma innego wyjścia, niż wydanie ich we wczesnym dostępie. Albo tworzysz mniejsze rzeczy i nie podejmujesz ryzyka, [...] albo możesz stworzyć grę o takiej skali [jak No Rest for the Wicked – dop. red.] i pogodzić się z tym, że „nie wszystko będzie od razu idealne”.
No Rest for the Wicked jest grą o wiele bardziej ambitną niż cykl Ori, dlatego powolny rozwój produkcji i zwracanie uwagi na opinie fanów wydaje się mieć sens. Choć deweloperzy przyznają, że są perfekcjonistami i chcieliby, aby wszystko było od razu dopracowane, to nie boją się błędów – których siłą rzeczy nie unikną we wczesnym dostępie – gdyż sądzą, że jeśli tytuł dostarcza wystarczająco dużo frajdy, to spodoba się graczom, a ci wybaczą im niedoróbki. Na te ostatnie twórcy będą zresztą mogli łatwo zareagować.
Takie myślenie można porównać do podejścia studia Larian, które wypuściło Baldur’s Gate 3 we wczesnym dostępie właśnie. Mimo błędów obecnych w grze nawet po premierze jej pełnej wersji, RPG otrzymało masę pozytywnych ocen, a twórcy do tej pory regularnie wypuszczają poprawki.
Przypomnijmy, że No Rest for The Wicked zadebiutuje 18 kwietnia w Steam Early Access. Finalna wersja produkcji ukaże się też na PS5 i XSX/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Zuzanna Domeradzka
Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).