No Man's Sky ma w większości pozytywne recenzje na Steamie, rok 2020 był przełomowy
Po pięciu latach od premiery No Man's Sky zbiera w większości pozytywne oceny na Steamie. Sześć aktualizacji w 2020 roku diametralnie zmieniło odbiór gry.
Krystian Rzepecki

Pięć lat po premierze gry można śmiało powiedzieć, że Sean Murray dotrzymał słowa i odbudował utracone na początku zaufanie graczy. No Man's Sky zyskuje w większości pozytywne recenzje z każdą nową aktualizacją, a siedemnasty update Frontiers jest tego kolejnym przykładem. Wprowadza on m.in. możliwość stworzenia własnej osady i kierowanie poczynaniami mieszkańców. Graczom ewidentnie spodobał się pomysł zakładania siedlisk, co wyraźnie widać po ostatnich recenzjach.

Analizując zestawienie ocen gry widać doskonale korelację w skokach w liczbie pozytywnych recenzji z pojawianiem się kolejnych aktualizacji. W ciągu czterech miesięcy po premierze gry pojawiło się o 20% więcej recenzji negatywnych (34 181) niż pozytywnych (27 200). Zmianę w odbiorze wśród graczy spowodowało wydanie w 2018 roku update'u NEXT (1.5), który wprowadził m.in. długo oczekiwany tryb wieloosobowy. Przełomowy był 2020 rok – gra otrzymała aż sześć wysokoocenianych, dużych update’ów:
- Living Ship (2.30) – organiczne statki kosmiczne i technologie, seria nowych misji fabularnych.
- Exo Mech (2.40) – roboty kroczące odporne na zagrożenia środowiskowe, nowe funkcje budowy baz.
- Crossplay (2.50) – możliwość wspólnej gry użytkowników PC/Xbox One/PlayStation 4.
- Desolation (2.60) – eksploracja proceduralnie generowanych statków kosmicznych (w stylu Dead Space), nowe misje.
- Origins (3.00) – nowe planety w istniejących układach, usprawnienia różnorodności biomów, nowy tryb foto, nowe budowle, wulkany, zmiany pogodowe, gigantyczne czerwie.
- Next Generation (3.10) – 32-osobowy multiplayer, cross-play z Xbox Series X/S i PS5, tryb 4K dla konsol nowej generacji, tryb VR dla PlayStation 5.
Mało która gra potrafiła wywołać tyle emocji w ciągu ostatnich lat, ale trzeba przyznać, że twórcy stanęli na wysokości zadania i ciągle pracują w celu poprawy odbioru swojego dzieła. Siedemnaście dużych aktualizacji wprowadziło do No Man's Sky wiele fundamentalnych zmian. Warto zaznaczyć, że wszystkie nowości są darmowe, a nie sprzedawane jako DLC lub osobne dodatki. Podobnie ma być w przyszłości. Rzadko spotykana praktyka, a to jeszcze nie koniec rozwoju gry.
Obecnie nieprzychylne opinie o grze stanowią nikły procent, a Sean Murray podziękował graczom za sukces aktualizacji Frontiers:
Update zatytułowany Frontiers dostępny jest od 1 września.
- Oficjalna strona gry No Man’s Sky
- No Man’s Sky – poradnik do gry
- No Man's Sky: aktualizacja Frontiers już jest i umożliwia założenie kosmicznej osady
Więcej:Koniec z popularnym trikiem z bombą w CS2. Valve właśnie go znerfiło

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Marokso Konsul

Mimo, że gra się dalej rozwija, to dalej jest też dużo do roboty.
Mortimer83 Pretorianin
Mi w tej grze bardzo brakuje customizacji statków. Wszystkie statki jakie spotykamy składają się z elementów posklejanych razem przez algorytm. Gdyby wprowadzić możliwość kolekcjonowania tych elementów, ze statków które się kupiło (lub znalazło) i następnie złożenia swojego statku z odblokowanych elementów, to mielibyśmy dodatkowy powód do eksploracji jak i możliwość do kreatywnego tworzenia swoich własnych konstrukcji. Tego mi brakuje najbardziej.
kilotrzy Centurion
Po paru latach zrobić grę, która powinna być taka już na starcie i zgarniać za to propsy. Genialne.
keeper_4chan Generał

Żeby to inne gry były rozwijane tak jak ta gra.
AIDIDPl Legend

Gra nadal ma dużo błędów i się zawiesza. Mi w ciągu 54 godzin wywaliło 3x. System generowania terenu, obiektów i ich rozkładu na planecie działa dość koślawo.
- Przedmioty do zebrania pojawiają się w skałach, roślinach i mniej lub bardziej przenikają przez siebie.
- Nie które przedmioty do wykopania są za głęboko, gdzie laser wydobywczy nie jest w stanie się przekopać. Nie da się zebrać np. zakopanych danych.
- Niektóre zakopane przedmioty są w powietrzu.
- Często glitchuje się tekstura i jakość terenu, chociaż jak działa dobrze to z bogatą tesselacją wygląda super.
- Dużo drobnych błędów i glitchy.
- Przydałoby się trochę ulepszyć funkcjonalność interfejsu i dodać nowe skróty, zwłaszcza w menu budowania, gdzie schemat sterowania jest centralnie na środku ekranu...
- Dodać możliwość zmiany wyglądu statku, zmiana kolorów, malowania, tekstury, obiektów na statku.
- Dodać większą różnorodność wyglądu przedmiotów do zebrania. na 10 planetach 2 różnych systemach, na których byłem, wszystkie te skrzynki wyglądają tak samo. Kilka różnych rodzajów jest, ale wygląda jakby wojsko jednej rasy i frakcji to pogubiło...
Mimo to gra mi się dobrze.